خبر فوری

 
 
درج اسامی 115 نفر از اعضای گروه ممنوعه تحریک لبیک در برنامه چهارم مبارزه با تروریسم
کد خبر :848052758

13:54 1400/03/11


برچسب ها : برنامه چهارم, تحریک لبیک پاکستان, جنبش لبیک یا رسول الله, فهرست مظنونان, لیست سیاه,

پس از بررسی پرونده های تحصن های مملو از خسارت گروه ممنوعه تحریک لبیک پاکستان طی نشست کمیته ایالت سند ، تصمیم بر آن شد تا اسامی 115 تن از اعضای این تحریک لبیک در فهرست برنامه چهارم مبارزه با تروریسم درج شود.


سند: به گزارش راز نیوز| پس از بررسی پرونده های تحصن های مملو از خسارت گروه ممنوعه تحریک لبیک پاکستان طی نشست کمیته ایالت سند ، تصمیم بر آن شد تا اسامی 115 تن از اعضای این تحریک که پس از اعتراضات توام با خشونت و خسارت به گروه ممنوعه تبدیل شد، در فهرست برنامه چهارم مبارزه با تروریسم درج شود.

شایان ذکر است برنامه چهارم فهرستی است تحت قانون ضد تروریسم شامل اسامی افراد مظنون به دست داشتن در فعالیت های تروریستی یا فرقه ای یا مشکوک به وابستگی به احزاب یا افراد ممنوعه است. این افراد در هیچ فعالیت سیاسی یا مذهبی نمی توانند نقش داشته باشند و اسامی به توصیه دولت ایالتی به فهرست اضافه می شوند.

 

گفته می شود که سرپرست های ارشد منطقه ای نیروی پلیس و معاونان کمیسرها از اعضای کمیته اعلام نهایی اسامی افرادی خواهند بود که قرار است نام آنها در این فهرست درج شود. تمامی اسامی توسط دایره مبارزه با تروریسم CTD پس از بررسی پرونده ها و اطلاعات سازمان های امنیتی پیشنهاد شده اند.

مقامات افزودند که فهرست اسامی ارائه شده توسط دایره مبارزه با تروریسم، به وزارت امور داخلی ارسال شده است، تمامی این افراد در تظاهرات و تحصن های اخیر به صورت احتمالی نقش داشته اند. آنها در ادامه گفتند: به همراه تحریک لبیک، دیگر پرونده های برنامه چهارم نیز مورد بررسی قرار گرفتند که در این بین 61 نفر برای برنامه چهارم نامزد شده اند که نام آنها پیش از این هرگز ذکر نشده بود، 76 نفر از فهرست برنامه چهارم حذف شدند و 131 نفر مجددا در این فهرست وارد می شوند.

گفتنی است اسم هر فردی برای 3 سال در برنامه چهارم درج می شود.

ارسال نظر

 
1