خبر فوری

 
 
دبیر وزارت خارجه پاکستان: حل مسئله کشمیر برای امنیت منطقه اجتناب‌ناپذیر است
کد خبر :1044692845

22:01 1397/12/21


برچسب ها : پاکستان, مذاکرات, هند, کشمیر,

حل مسئله کشمیر برای امنیت منطقه اجتناب‌ناپذیر است. پاکستان برای برقراری امنیت در منطقه اقداماتی چون افتتاح مرز جدید کرتارپور بین هند و پاکستان، قطار سمجهوته ایکسپرس(قطار دوستی از لاهور به دهلی) و بازگشت کمیسیون عالی پاکستان به هند را به‌عنوان پیش‌قدم در راه امنیت برداشته است.


 

به گزارش راز نیوز، تهمینه جنجوعه دبیر وزارت خارجه پاکستان اظهار کرد: حل مسئله کشمیر برای امنیت منطقه اجتناب‌ناپذیر است. پاکستان برای برقراری امنیت در منطقه اقداماتی چون افتتاح مرز جدید کرتارپور بین هند و پاکستان، قطار سمجهوته ایکسپرس(قطار دوستی از لاهور به دهلی) و بازگشت کمیسیون عالی پاکستان به هند را به‌عنوان پیش‌قدم در راه امنیت برداشته است.

پاکستان برای کاهش تنش با هند با کشورهای پنج به‌علاوه یک در ارتباط بود. وی از اقدامات جامعه جهانی برای کاهش تنش میان هند و پاکستان تشکر کرد. وی در ادامه افزود برای حل مسئله افغانستان مذاکرات است. مردم افغانستان باید خودشان برای آینده تصمیم بگیرند. پاکستان در مذاکرات امن افغانستان حاضر به همکاری است.

وی خاطرنشان کرد: طبق قراردادهای سازمان ملل پاکستان خواهان حل مسئله کشمیر با مذاکرات است. حل مسئله کشمیر برای امنیت منطقه اجتناب‌ناپذیر است.

وی در آخر اظهار کرد: پاکستان با صبر و تحمل و بردباری به حملات هند پاسخ کوبنده‌ای داد. امنیت شرط اول برای پیشرفت و خوشحالی مردم منطقه است. پاکستان خواهان صلح در منطقه است.

ارسال نظر

 
1