خبر فوری

 
دادگاه ویژه هند تمامی متهمان پرونده انهدام مسجد بابری را تبرئه نمود
کد خبر :2121972833

16:43 1399/07/10


برچسب ها : تبرئه, دادگاه ویژه هند, دفتر مرکزی تحقیقات هند, مسجد بابری,

دادگاه ویژه دفتر مرکزی تحقیقات هند(CBI) تمامی 32 متهم پرونده حمله به مسجد بابری را به دلیل عدم اثبات اتهامات وارده تبرئه نمود.


 

لکهنو: به گزارش راز نیوز| دادگاه ویژه دفتر مرکزی تحقیقات هند(CBI) تمامی 32 متهم پرونده حمله به مسجد بابری را به دلیل عدم اثبات اتهامات وارده تبرئه نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سوریندر کمار یادو قاضی دادگاه ویژه دفتر مرکزی تحقیقات هند در جریان بررسی پرونده حمله به مسجد بابری و انهدام آن اعلام داشت: انهدام مسجد بابری نتیجه جو حاکم در آن زمان بود و هیچ برنامه از پیش طراحی شده برای تخریب آن وجود نداشت.

وی افزود: شواهد و مدارک ارائه شده به دفتر مرکزی تحقیقات هند، برای اثبات جرم متهمان این پرونده ناکافی بوده است، این مسجد توسط برخی از عناصر دشمن تخریب شده است و هیچگونه ارتباطی میان این عناصر و متهمان بازداشتی مشاهده نشده است و بر همین اساس تمامی متهمان این پرونده از اتهامات وارده تبرئه می شوند.

لازم به ذکر است بیشتر متهمان این پرونده از اعضای ارشد احزاب سیاسی و رهبران این احزاب از جمله ال کی ادوانی از رهبران ارشد حزب حاکم بی جی پی، کلیان سینگ و مرلی منوهر جوشی می باشند.

مقامات مختلف هند این تصمیم دادگاه ویژه CBI را مورد استقبال قرار داده اند، راجنات سینگ وزیر دفاع هند در پیامی نوشت: حکم دادگاه ویژه CBI این نکته را به اثبات رساند که هیچگاه نمی تواند از عدالت گریخت.

لازم به ذکر است مسجد بابُری ام مسجدی در شهر آیودیا در بخش فیض آباد در ایالت اوتارپرادش هند در یکصد کیلومتری شرق لکنهو است که برفراز تپه‌ای به‌نام «رام کوت» به معنی «قلعه رام» وجود داشت، این مسجد در سال 1371 هجری شمسی توسط هندوهای افراطی تخریب شد.

ارسال نظر

 
1