خبر فوری

 
 
دادگاه عالی سند از دو وزارت پاکستان در خصوص افراد ربوده شده گزارش خواست
کد خبر :1599386128

15:17 1398/01/29


برچسب ها : افراد ربوده شده, دادگاه عالی سند, وزارت دفاع پاکستان, وزارت کشور پاکستان,

دادگاه عالی ایالت سند از دو وزارت خانه دفاع و کشور پاکستان خواستار ارائه گزارش در خصوص بیش از 40 فرد ناپدید شده از تمامی مناطق کشور شد.


 

کراچی: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری اکسپرس، دادگاه عالی ایالت سند از دو وزارت خانه دفاع و کشور پاکستان خواستار ارائه گزارش در خصوص بیش از 40 فرد ناپدید شده از تمامی مناطق کشور شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، درخواست های متعدد برای آزادی بیش از 40 فرد ناپدید شده به ریاست قاضی نعمت الله پلپوتو و قاضی آغا در دادگاه عالی سند برگزار گردید.

در این حین خواهر سید احمد حسین یکی از افراد ناپدید شده شیعه در دادگاه حضور یافت و گفت: پرونده برادر من در دادگاه نظامی در حال بررسی است، اما اجازه ملاقات با وی را به ما نمیدهند و حتی به ما اعلام نمی کنند که به چه جرمی علیه وی تشکیل پرونده داده شده است، دادگاه ها احکام خود را جاری می کنند اما هیچکس احکام این دادگاه ها را نمیپذیرد، وقتی حکم دادگاه ها اعتباری ندارد پس آنها را تعطیل نمایید، اگر اجازه ملاقات با برادر من را نمی دهید حداقل جنازه وی را در تلویزیون نمایش دهند.

همچنین درخواست دکتر عبدالرشید رئیس دانشکده مطالعات اسلامی دانشگاه کراچی مبنی بر ربوده شدن 2 فرزند وی نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

وی در این جلسه گفت: 2 فرزند من از شهریور 1396 ناپدید شده اند که تاکنون هیچ خبری از وضعیت آنان نداریم، یکی از فرزندانم به نام دانش فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی از بریتانیا و دیگری نیز پزشک عمومی است.

منصف جان وکیل دکتر عبدالرشید گفت: اگر دادگاه ها با فشار بر سرویس های اطلاعاتی آنان را جریمه نمایند، آزادی افراد ربوده تسریع خواهد یافت.

دادگاه عالی سند نیز از وزارت خانه های دفاع و کشور پاکستان خواستار ارائه گزارش جامعی در خصوص وضعیت تمامی افراد در بند سرویس های اطلاعاتی و سازمان های حکومتی شد و هشدار داد در صورتی که در جلسه آتی بررسی پرونده افراد ناپدید شده، گزارش مذکور تهیه و ارائه نگردد، دادگاه حکم خود را صادر خواهد کرد.

قاضی نعمت الله پلپوتو گفت: اکنون خواهیم دید که چگونه ناکارآمدی سازمان های حکومتی به دادگاه ها و نظام عدالت ربط داده خواهد، بررسی پرونده تا تاریخ 3 اردیبهشت ماه به تعویق افتاد.

ارسال نظر

 
1