خبر فوری

 
دادگاه ایالت سند پلیس را ملزم به بازرسی ستاد فرماندهی نیروی رنجرز در زمینه افراد ربوده شده کرد
کد خبر :530794729

14:00 1400/10/23


برچسب ها : افراد ربوده شده, افراد مفقود شده, ایالت سند, دادگاه عالی سند, رینجرز, نیروهای رنجرز, نیروهای ویژه رنجر,

دادگاه عالی ایالت سند پاکستان روز چهارشنبه (22 دی) ضمن بررسی پرونده افراد ربوده شده، به پلیس دستور داد تا با بازرسی ستاد فرماندهی نیروی رنجرز ایالت سند، در زمینه افراد ربوده شده کسب اطلاعات کند.


سند: به گزارش راز نیوز| دادگاه عالی ایالت سند پاکستان روز چهارشنبه (22 دی) ضمن بررسی پرونده افراد ربوده شده، به پلیس دستور داد تا با بازرسی ستاد فرماندهی نیروی رنجرز ایالت سند، در زمینه افراد ربوده شده کسب اطلاعات کند.

روز گذشته به ریاست قاضی محمد اقبال کلورو و با حضور قاضی عبد المبین لاکوپر، پرونده افراد ربوده شده که به گفته خانواده ها این افراد توسط نیروی رنجرز ربوده شده اند، بررسی شد. در این بین وکلای دادخواهان اظهار داشتند که شهروند وقار رحمان، شمشاد علی و دیگر افراد 6 سال قبل توسط نیروی رنجرز دستگیر و مفقود شده اند.

قاضی محمد اقبال کلورو خاطر نشان ساخت که خانواده های افراد ربوده شده مدعی هستند که نیروی رنجرز عزیزانشان را ربوده است، افسر تحقیقات گفت که ما نامه نوشته ایم به ستاد رنجرز و بازهم خواهیم نوشت.

دادگاه عالی ایالت سند خطاب به افسر تحقیقات اظهار داشت که این بار نامه ننویسید بلکه خودتان حضوری به ستاد فرماندهی بروید، نترسید بلکه بروید و بپرسید که چه کسی پشت این قضایا است؟ اگر نیروی رنجرز پشت ربایش افراد نیست پس چه کسی است؟ اگر گروهی با لباس رنجرز دست به چنین اقداماتی می زند که خوب این نشان دهنده خراب بودن اوضاع است، قانون جزایی پاکستان به پلیس اجازه می دهد تا به هرجایی برود و از هرکسی تحقیق کند.

حبیب احمد وکیل مدافع رنجرز اظهار داشت که نیروی رنجرز طی نامه کتبی پاسخ داده و گفته که کسی را دستگیر و مفقود نکرده است.

قاضی کلورو تاکید کرد که مشکلی نیست، افسر تحقیقات به آنجا برود و حضوری ستاد فرماندهی را بازرسی کند، درپی رفتن افسران تحقیقاتی به ستاد فرماندهی رنجرز سند پرونده تحت تاثیر بسزایی قرار می گیرد. قاضی لاکو در این میان خاطر نشان ساخت که دادگاه مهلت 15 روزه می دهد تا ضمن انجام تحقیقات، نتیجه آن را به دادگاه ارائه کنید. دادگاه همچنین در زمینه افراد ربوده شده از دیگر نهادهای امنیتی نیز خواستار ارائه گزارش شد.

شایان ذکر است که صدور دستور توسط دادگاه برای بازرسی ستادفرماندهی یک نهاد امنیتی آن هم در زمینه افراد ربوده شده بی نظیر است و تاکنون دادگاه های پاکستان چنین چیزی را به خود ندیده اند. هرچند این اظهارات دادگاه انتقاداتی را نیز به همراه داشته است که گفته شد: چرا باید یک نیروی پلیس از ستادفرماندهی نیروی رنجرز تحقیق کند؟ آیا دور و زمانه عوض شده یا قوانین و درجه ها تغییر کرده اند که دادگاه به پلیس دستور بازرسی یک نهاد بالاتر از آن را داده است؟

 

بخوانید: لایحه تصویب شده در پارلمان پاکستان در زمینه افراد ربوده شده، ناپدید شد

ارسال نظر

 
1