خبر فوری

 
 
دادستان کل پاکستان : دولت اجازه خروج از کشور را به پرویز مشرف داد
کد خبر :1280883773

12:06 1397/12/16


برچسب ها : پاکستان,

نشست سه نفره ای به ریاست دادستان کل پاکستان آصف سعید خوسه برای بازنگری به پرونده خیانت قدیمی ژنرال پرویز مشرف برگزار و پرونده بررسی شد.


 

به گزارش راز نیوز، دیوان عالی کشور پاکستان درخواست محاکمه پرویز مشرف رئیس جمهور اسبق پاکستان در ارتباط با پرونده خیانت را به تمامی دادگاه های کشور ارسال کرد. رئیس دیوان عالی پاکستان اظهار داشت که دولت برای بازگرداندن پرویز مشرف به پاکستان تاکنون چه اقداماتی را انجام داده است؟
گفته می شود که دیوان عالی اجازه خروج را به پرویز مشرف داده، این درحالی است که در حقیقت دولت این اقدام را انجام و تنها دیوان را متهم به آن کرده بود.

نشست سه نفره به ریاست دادستان کل پاکستان آصف سعید خوسه برای بازنگری به پرونده خیانت قدیمی ژنرال پرویز مشرف برگزار و پرونده بررسی شد.
براساس جزئیات حاصله، دادگاه عالی پاکستان پرونده محاکمه خیانت رئیس جمهور پیشین این کشور ژنرال پرویز مشرف را بازنگری و بررسی کرد.
طی بررسی پرونده، توفیق آصف گفت : به دلیل عدم حضور پرویز مشرف در داخل کشور، محاکمه تاکنون غیرفعال مانده است. رئیس دیوان عالی پاکستان آصف سعید خوسه در این بین اظهار داشت که آیا دولت باید غارت شود؟ آیا دادگاه در رابطه با عدم حضور مجرم ناتوان است؟ ما حکم اجرای محکومیت فوری را به دادگاه خصوصی داده بودیم.

احسن الدین شیخ در این میان ابراز داشت که هیچ گونه بررسی در دادگاه انجام نشده است. دیوان عالی از پرونده سنگین و اتهام سنگین پرویز مشرف گفت و در ادامه اظهار داشت که برای بررسی و رسیدگی به این پرونده، دادگاه خصوصی تشکیل شد، چرا باید به دلیل عدم حضور پرویز مشرف در داخل کشور پرونده نیز به تعویق بیافتد؟ مسئول پرونده در جلسه بعدی دادگاه موظف به ارائه پاسخ دولت در این رابطه خواهد بود. دولت چه اقداماتی برای بازگردانی پرویز مشرف به داخل کشور انجام داده است؟ هیچ مجرمی بزرگ و یا کوچک نیست، همه در مقابل قانون برابر و یکسان هستند.
جلسه بعدی دادگاه به تاریخ 5 فروردین 98 موکول شد.

ارسال نظر

 
1