خبر فوری

 
 
خواجه حبیب الرحمن: پروژه خط لوله گازی ایران-پاکستان همانند اکسیژنی برای اسلام آباد است
کد خبر :1940079766

16:49 1398/06/03


برچسب ها : ایران, پاکستان, خط لوله گازی,

خواجه حبیب الرحمن رئیس فدراسیون فرهنگ و تجارت ایران_پاکستان در بیانی با اشاره به این موضوع که کشور ایران با بازپس گیری شکایت خود از دادگاه بین‌المللی در خصوص دریافت جریمه از کشور پاکستان به علت عدم پیشبرد توافق خط لوله گازی ما بین دو کشور، این اقدام را ادای حق دوستی خواند ...


به گزارش راز نیوز، خواجه حبیب الرحمن رئیس فدراسیون فرهنگ و تجارت ایران_پاکستان در بیانی با اشاره به این موضوع که کشور ایران با بازپس گیری شکایت خود از دادگاه بین‌المللی در خصوص دریافت جریمه از کشور پاکستان به علت عدم پیشبرد توافق خط لوله گازی ما بین دو کشور، این اقدام را ادای حق دوستی خواند و افزود، این تصمیم موجب خاتمه وضعیت تنشی مابین دو کشور، تسریع در مبادلات نمایندگان در آینده و ارتقاء فعالیت های اقتصادی خواهد شد. پروژه خط لوله گازی همانند اکسیژنی برای کشور پاکستان است که به هیچ وجه نباید از آن غفلت ورزید.

وی افزود، هرچند که از سوی طرف ایرانی این پروژه 90% درصد تکمیل شده است، اما پاکستان باید نقش خود را انجام دهد. با اتمام این پروژه، نیازهای انرژی پاکستان برآورده می شود و صنعت گاز ارزانتری به دست می آورد، که منجر به گرم شدن صنعت خواهد شد. متاسفانه، برخی از عناصر خارجی، نزدیکی و روابط خوب اقتصادی دو کشور را نمی پذیرند، بنابراین هر از گاهی توطئه هایی صورت میگیرد. در حال حاضر حجم کل تجارت بین دو کشور کمتر از یک میلیارد دلار است که جای تاسف دارد، درحالی که می توان به راحتی این مبلغ را تا 5 میلیارد دلار افزایش داد.

خواجه حبیب الرحمن در ادامه بیانات خود با اشاره به موانع موجود در سیستم بانکی، ابراز داشت که بدون برطرف کردن این موانع نمی توان امر بین معامله گران دو کشور را تسهیل بخشید. دولت های هردو کشور باید در این راستا نقش خود را ایفا کنند زیرا حضور بانک ها از کشور های دیگر، موجب تسهیل در امر پرداخت توسط تجار می شود. تلاش ما این است تا با دعوت از تجار ایرانی ، به تجارت فی ما بین دو کشور هرچه بیشتر رونق بخشیم، بسیاری از محصولات بین دو کشور تجارت می شوند که باید در زمینه قانونی کردن آنها قدم برداشت.

ارسال نظر

 
1