خبر فوری

 
 
خنثی سازی حمله به سفارتخانه فرانسه در اسلام آباد
کد خبر :695450841

16:18 1399/12/28


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و فرانسه, توهین رسالت, تیراندازی, سفارتخانه,

نیروی پلیس اسلام آباد طی اقدامی به موقع فرد مهاجم مسلح به سفارتخانه فرانسه در اسلام آباد را نزدیک درب ورودی این سفارتخانه دستگیر و از ورود او به داخل ساختمان جلوگیری کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نیروی پلیس اسلام آباد طی اقدامی به موقع فرد مهاجم مسلح به سفارتخانه فرانسه در اسلام آباد را نزدیک درب ورودی این سفارتخانه دستگیر و از ورود او به داخل ساختمان جلوگیری کرد.

براساس گزارش، منصور علی ساکن سرگودا در اعترافات خود اذعان داشت وی درعوض این حمله خود قصد داشت از توهین رئیس جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) انتقام گیرد. به گفته وی، او از یکی از نیروهای پلیس در سرگودا سلاح اس ام جی را ربود و تنهایی با حمل و نقل عمومی خود را به اسلام آباد رساند و در نزدیکی سفارتخانه فرانسه 5 یا 6 گلوله شلیک کرد. وی مدعی شد که تمامی این عملیات را خودش به تنهایی انجام داده و هیچ همدستی ندارد.

گفتنی است ساعت 11 صبح امروز (پنجشنبه) شخص نامبرده با نزدیک شدن به درب ورودی سفارتخانه فرانسه با سر دادن شعار "تاج دار ختم نبوت زنده باد" تیراندازی کرد. نیروی پلیس طی اقدامی این فرد را دستگیر کرده است.

خرم رئیس کلانتری منطقه سکریتریت اظهار داشت که تاکنون پرونده سازی علیه این فرد صورت نگرفته و او در بازداشت دایره مبارزه با تروریسم قرار دارد، و این دایره پرونده را پیش خواهد برد.

ناگفته نماند موج شدید اعتراضات مسلمانان به ویژه مردم پاکستان علیه فرانسه همزمان با انتشار محتوای توهین آمیز مجله چارلی ابدو فرانسه و حمایت مقامات رسمی این کشور به ویژه رئیس جمهور از این اقدام به بهانه آزادی بیان، آغاز شد. همچنین در این بین محصولات فرانسه نیز تحریم شدند. 

ارسال نظر

 
1