خبر فوری

 
 
خلق حماسه میلیونی شیعیان پاکستان در اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)
کد خبر :846574055

10:23 1399/07/18


برچسب ها : اربعین حسینی, پاراچنار, پیاده روی, شیعیان پاکستان, شیعیان کراچی, عزاداران, عزاداری, کرونا, کوهات,

شیعیان پاکستان امسال با توجه به شرایط و محدودیت های ناشی از شیوع ویروس مهلک کرونا، علی رغم تلاش های عناصر تکفیری برای متوقف نمودن راهپیمایی روز اربعین با حضور میلیونی در دسته جات عزاداری، هرکدام از شهرهای خود را به یک کربلا با مقیاس کوچک تر تبدیل نمودند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| امسال با شیوع ویروس کرونا در جهان مردم پاکستان نیز همچون شیعیان دیگر کشورها توفیق حضور گسترده در سرزمین عراق برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی را نیافتند، اما این محدودیت ها و محرومیت از سفر به سرزمین عراق، مانع از ابراز ارادت شیعیان پاکستان به شهدای کربلا و سرور و سالار شهیدان حضرت سید الشهدا(ع) نشد.

شیعیان پاکستان که هرساله با حضور پرشور خود در سرزمین کربلا با حضرت سید الشهدا(علیه السلام) و اصحاب باوفایشان تجدید عهد می کردند، امسال با توجه به شرایط و محدودیت های ناشی از شیوع ویروس مهلک کرونا، علی رغم تلاش های عناصر تکفیری برای متوقف نمودن راهپیمایی روز اربعین با حضور میلیونی در دسته جات عزاداری، هرکدام از شهرهای خود را به یک کربلا با مقیاس کوچک تر تبدیل نمودند. این حماسه گسترده شیعیان پاکستان به درخواست رهبران شیعه جهت مبارزه با ایدئولوژی گروه های تکفیری مبنی بر اعمال محدودیت ها و مقابله با عزاداری و امام حسین (ع) در سراسر پاکستان صورت گرفت. رهبران شیعه در بیانیه ای مشترک خواستار شرکت در دسته های عزاداری پیاده روی نمادین اربعین حسینی در سراسر کشور با رعایت پروتکل های بهداشتی و به همراه خانواده جهت شکست تفکر تکفیری و نشان دادن قدرت پیروان سید و سالار شهیدان (ع) شدند.

عشاق حسینی اعم از زن و مرد، کودک و پیر، نوجوان و جوان، با تمامی محدودیت و معلولیت جسمانی خود در تجمع عظیم اربعین در شهرهای مختلف پاکستان حضور یافته و این نکته را به جهانیان اعلام نمودند که پیروان مکتب حسینی همواره حامی صلح و دوستی بوده، اما در مقابل زورگویی یزید و شمر و عمر بن سعدهای زمان سر تسلیم فرود نخواهند آورد و در رکاب حضرت ولی عصر(عج) برای مبارزه با دشمنان مکتب حسینی که همان مکتب الهی است، با تمام قوا و توان جسمانی و معنوی خود آماده نبرد و جهاد هستند.

مراسم راهیپمایی بزرگ اربعین در شهر کراچی با حضور خیل عظیم عاشقان حسینی و با برپایی مجلس عزا در پارک نشتر واقع در منطقه مرکزی شهر کراچی موسوم به سولجر بازار با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید شهنشاه حسین نقوی آغاز شد.

پس از پایان این مراسم، عزاداران حضرت سید الشهدا(ع) سینه زنان و نوحه کنان مسیری به طول 5.4 کیلومتر را از طریق میدان نمایش و سپس خیابان محمد علی جناح به سمت منطقه کارادر به پیاده روی پرداختند که با حضور در مقابل حسینیه ایرانیان واقع در منطقه کارادر مورد اختتام واقع شد.

نماز ظهر روز اربعین نیز به امامت حجت الاسلام و المسلمین سید شهنشاه حسین نقوی در خیابان محمد علی جناح شهر کراچی با حضور میلیونی نمازگزاران حسینی برگزار گردید، پس از اقامه نماز عزاداران حسینی به قرائت زیارت اربعین پرداختند.

شیعیان شهرهای تندو جام، تندو محمد خان، ماتلی، تندو آدم، تندو قیصر، کوتری و جامشورو که در چند کیلومتری شهر حیدرآباد واقع هستند نیز از شهرهای خود به سمت قدم گاه منسوب به حضرت امام علی(علیه السلام) واقع در منطقه شاهی بازار حیدرآباد به پیاده روی پرداخته و با عزاداری و سینه زنی در طول این مسیر فرارسیدن چهلمین روز از واقعه عظیم عاشورا را به حضرت ولی عصر(عج) تسلیت گفتند.

عزاداران حسینی در شهرهای مختلف ایالت پنجاب لاهور، راولپندی، ملتان، بکر، جهنگ، میانوالی، لیه، خوشاب، چینوت، و همچنین منطقه شیعه نشین پاراچنار و کوهات در ایالت خیبر پختون خوا نیز با برگزاری راهپیمایی نمادین روز اربعین، قدرت و عظمت مکتب امام حسین(علیه السلام) را به رخ گروه های تفکیری و اربابانشان کشیدند.

علاوه بر این اهالی مناطق شمالی گلگلیت بلتستان نیز همچون دیگر نقاط پاکستان در پیاده روی نمادین روز اربعین شرکت نمودند.

شیعیان دیگر شهرهای ایالت سند نیز به پیروی از سنت حضرت زینب(س) و اهل بیت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از یک شهر به شهری دیگر به پیاده روی پرداختند، در این میان شهر روهری که به کربلای سند معروف است مقصد اصلی شیعیان ساکن در شهرهای اطراف بود، اهالی شهرهای واقع در حومه روهری با پای پیاده و سینه زنان به همراه کودکان، مادران و همسران خود به سمت حسینیه شاه نجف در شهر روهری حرکت نموده و با حضور در میدان اصلی واقع در مقابل این حسینیه به عزاداری و روضه خوانی در سوگ شهدای مظلوم کربلا پرداختند.

گفتنی است شیعیان پاکستانی همچون شیعیان عراق با هزینه های شخصی خود چندین موکب و ایستگاه صلواتی را در مسیرهای پیاده روی نمادین اربعین راه اندازی نموده و از عزاداران و عاشقان حسینی پذیرایی کردند.

 

 

ارسال نظر

 
1