خبر فوری

 
 
خصومت ورزی عربستان علیه جمهوری اسلامی ایران در پاکستان
کد خبر :1265940200

21:40 1397/11/15


برچسب ها : خصومت, دشمنی, سعودی, عربستان, نمایشگاه بین المللی, کتاب,

دشمنی عربستان سعودی با جمهوری اسلامی ایران موجب شده است مقامات این کشور تبلیغات گسترده ای علیه انقلاب اسلامی ایران در کشور های مختلف جهان انجام بدهند۔


 

دشمنی عربستان سعودی با جمهوری اسلامی ایران موجب شده است مقامات این کشور تبلیغات گسترده ای علیه انقلاب اسلامی ایران در کشور های مختلف جهان انجام بدهند۔

 

به گزارش راز نیوز در یکی از نمایشگاهای کتاب در شهر لاهور پاکستان تبلیغات سوء علیه انقلاب اسلامی و رهبران ایران بصورت فروش کتاب دیده شد۔

 

نا گفته نماند که نمایندگان مقامات سعودی از چندین سال در این نمایشگاه کتاب هایی را علیه جمهوری اسلامی ایران و رهبران این کشور در اختیار مردم گذاشته اند۔

 

در این نمایشگاه از سوی اداره  RASNA International Institute for Iranian Studies غرفه ای مخصوص دیده شد که در این غرفه کتاب هایی که دشمنی عربستان سعودی را علیه جمهوری اسلامی ایران و رهبران این کشور آشکار می نماید ، دیده شده است ۔

در این غرفه مذکوره کتاب هایی با موضوع خمینی در فرانسه نیز دیده شد که در این کتاب سعی شده است که  شخصیت امام خمینی (ره) شخصیتی بی ثبات و خون خوار نشان داده شود .

 

همچنین در این غرفه کتاب های دیگری با هدف  تخریب چهره جمهوری اسلامی ایران در زبان های عربی وانگلیسی نیز دیده شد۔

 

نا گفته نماند که این اداره یکی از انتشاراتی است که مستقیما زیر نظر مقامات عربستانی می باشد که هدف اصلی این  انتشارات تخریب چهره جمهوری اسلامی ایران در جهان است۔

 

 

نکته قابل توجه این است که برای تسهیل فروش و تبلیغات گسترده تخفیف چشم گیری نیز برای این کتاب ها گذاشته شده است که طبق اطلاعات به دست رسیده ۷۰ درصد تخفیف در تمامی کتاب های این انتشارات برای بازدید کنندگان گذاشته شده است۔

فروشندگان این بخش نمایشگاه افرادی اند که داری ملیت عربستانی می باشند و مسلط به  زبان های مختلف همچون عربی و انگلیسی  نیز هستند که با روش های متفاوت بازدید کنندگان را به سوی این غرفه دعوت می نمایند۔

 

 

دشمنی تمام عیار عربستان با جمهوری اسلامی ایران

 

با پیروزی انقلاب اسلامی و اشاعه گفتمان‌هایی همچون تلاش در جهت برقراری حکومت جهانی اسلام، نفی سلطه پذیری و سلطه جویی، حمایت از مستضعفین و نهضت آزادی بخش و تبلیغ اسلام و دعوت آن به ویژه مذهب شیعه اولین عکس العمل‌ها از درون حاکمیت دولت‌های اقتدارگرا علیه این گفتمان آغاز شد و دولت عربستان سعودی نیز در این گروه قرار داشت.

 

تبلیغات اعراب به ویژه محافظه کاران مسلمانان طرفدار عربستان سعودی در مورد شیعی بودن انقلاب ایران و نیز اخبار مربوط به عدم رعایت حقوق بشر در ایران تأثیر مهمی بر افکار عملی جهان عرب گذاشت. اصولا محافظه کاران اسلامی و طرفداران اسلام سعودی تبلیغات گسترده ای برای جلوگیری از نفوذ انقلاب اسلامی در میان اکثریت اعراب سنی به عمل آوردند و بزرگترین حربه آنها شیعی بودن انقلاب اسلامی بود. اصولا مخالفان انقلاب اسلامی و به ویژه اسلام گرایان محافظه کار طرفدار عربستان سعودی از هر حادثه و تحولی در داخل عربستان و صحنه بین المللی برای بی اعتبار ساختن انقلاب نزد توده های مسلمان استفاده کردند. اصولا عربستان دارای مواضع سنتی حفظ وضع موجود با انقلاب اسلامی ایران که تجدیدنظر طلب در وضع موجود بود نمی توانست سرسازش داشته باشد.

 

پس از انقلاب زمانی که کشورهای محافظه‌کار و ارتجاعی عرب به رهبری عربستان و اردن قصد داشتند تا با برپایی کنفرانس ها، نشستها و تبلیغات گسترده حمایت اعراب در مبارزه با جمهوری اسلامی ایران را جلب کرده و جبهه واحدی را علیه کشورمان شکل دهند. عربستان با کنفرانس عمان در تلاش بود حمایت اعراب در جنگ علیه ایران را جلب کرده و آنها را علیه ایران بسیج کند، اقدامی که با مخالفت سوریه به عنوان رهبر کشورهای جبهه پایداری عربی مواجه شد.

ارسال نظر

 
1