خبر فوری

 
خروج نیروهای حافظ صلح پاکستان از کنگو به درخواست ملت و دولت این کشور
کد خبر :2141800769

16:25 1403/02/07


برچسب ها : پاکستان و سازمان ملل متحد, پاکستان و کنگو, سازمان ملل متحد, سخنگوی سازمان ملل متحد, ماموریت صلح سازمان ملل, نیروهای حافظ صلح پاکستان,

نیروهای حافظ صلح پاکستان که بخش عمده ای از مأموریت صلحبانی سازمان ملل متحد در کنگو را تشکیل می دهند، در حال آماده شدن برای ترک این کشور هستند.


 

کیوو: به گزارش راز نیوز | سخنگوی سازمان ملل متحد روز پنجشنبه اعلام کرد: نیروهای حافظ صلح پاکستان که بخش عمده ای از مأموریت صلحبانی سازمان ملل متحد در جمهوری دموکراتیک کنگو (MONUSCO) را تشکیل می دهند، در حال آماده شدن برای ترک این کشور آفریقای مرکزی پس از 20 سال خدمت اختصاصی هستند.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد در ادامه بیان کرد: خروج برنامه ریزی شده نیروهای حافظ صلح پاکستانی که در استان کیوو جنوبی جمهوری دموکراتیک کنگو مستقر شده اند، بخشی از طرح خلع سلاح ماموریت صلح سازمان ملل متحد در جمهوری دموکراتیک کنگو است.

وی افزود: از سال 2003 زمانی که مأموران برای اولین بار در این کشورمستقر شدند، بیش از 100 هزار صلحبان پاکستانی در کیوو جنوبی خدمت خود را آغاز کردند و همچین 31 نفر از مأموران صلح در حین انجام وظیفه در کنگو جان خود را از دست داده اند.

این بیشترین تعداد مأموران صلح پاکستانی سازمان ملل متحد است که در 46 ماموریت حافظ صلح در 29 کشوری که در آن مستقر شده اند، جان خود را از دست داده اند.

رئیس مأموریت صلخ سازمان ملل متحد در کنگو گفت: من به سهم عظیم نیروهای جمهوری اسلامی پاکستان در پیشبرد صلح و امنیت در کیوو جنوبی ادای احترام می کنم.

تظاهرات زیادی از سوی مردم کنگو برای خروج مأموران صلح سازمان ملل متحد، یکی از بزرگترین ماموریت‌های سازمان ملل متحد در جهان، برگزار شده است و به درخواست دولت کنگو، جامعه آفریقای شرقی نیز نیروهای حافظ صلح خود را از این کشور خارج کرد.

شرق جمهوری دموکراتیک کنگو که در مرز رواندا، اوگاندا و بوروندی قرار دارد، بیش از 20 سال است که صحنه حملات و درگیری‌های گروه‌های مسلحی بوده است که سعی در کنترل معادنی مانند طلا و کبالت دارند.

ارسال نظر

 
1