خبر فوری

 
خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان مهمترین خواسته طالبان در مذاکرات صلح مسکو
کد خبر :1280687206

10:05 1397/08/20


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, روسیه, طالبان افغانستان, مذاکرات صلح,

هیئت طالبان افغانستان در دومین روز از مذاکرات صلح در مسکو،خواستار خروج کامل نیروهای آمریکایی از خاک افغانستان شد.


 

مسکو:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری اکسپرس،هیئت طالبان افغانستان در دومین روز از مذاکرات صلح در مسکو،خواستار خروج کامل نیروهای آمریکایی از خاک افغانستان شد.

بر اساس گزارش منتشر شده،دومین روز از مذاکرات سه روزه صلح به میزبانی روسیه در مسکو روز گذشته برگزار گردید و ریاست آن را سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسی بر عهده داشت.

در سومین روز از مذاکرات صلح،خواسته طالبان مورد بحث و بررسی سران حاضر قرار خواهد گرفت و مقامات افغانستان و آمریکا موضع خود را در قبال درخواست طالبان اعلام خواهند کرد و در این باره از مشورت های دیگر کشورها نیز استفاده خواهد شد و علاوه بر آن،موضوعات دیگری در رابطه با برپایی امنیت در افغانستان مورد بحث قرار خواهد گرفت و نتیجه نهایی گرفته خواهد شد.

پیش از این رئیس هیئت طالبان،اتمام جنگ 17 ساله افغانستان را مشروط به خروج کامل نیروهای آمریکایی  از خاک این کشور دانست و اظهار داشت:برگزاری مذاکرات صلح افغانستان بسیار خوشایند است اما هرگونه بحث و مذاکره بدون گام برداشتن برای اقدام عملی بی فایده خواهد بود.

مقامات روسیه معتقدند هدف از برگزاری مذاکرات صلح،آغاز یک باب جدید در تاریخ افغانستان با استفاده از تلاش مشترک است و در این باره به مذاکرات جدی و هدفمند طرف های حاضر در مذاکرات و نتیجه بخش بودن آن امیدواریم و زمینه را برای اظهار نظر آزاد تمامی شرکت کنندگان حاضر فراهم نموده ایم.

در مذاکرات سه روزه صلح افغانستان که به میزبانی روسیه در مسکو برگزار گشته است علاوه بر هیئتی از شبه نظامیان طالبان افغانستان نمایندگانی از کشورهای افغانستان،پاکستان،هند،چین،آمریکا و 12 کشور دیگر حضور دارند.

ارسال نظر

 
1