خبر فوری

 
 
خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان قطعی شد / نتایج مثبت مذاکرات طالبان و آمریکا
کد خبر :2121249557

20:16 1397/11/06


برچسب ها : آمریکا, ارتش, افغانستان, پاکستان, تروریست, تروریسم, طالبان,

رئیس بخش روابط عمومی ارتش پاکستان سرلشکر آصف غفور در بیانیه ای با اظهار این امر که پاکستان در مذاکرات میان طالبان و آمریکا یک مهره تسهیل کننده بوده است گفت : " ما با آوردن طالبان افغانستان بر روی میز مذاکرات نقش خود در این زمینه را ایفا کرده ایم . "


 

به گزارش راز نیوز ، رئیس بخش روابط عمومی ارتش پاکستان سرلشکر آصف غفور در بیانیه ای با اظهار این امر که پاکستان در مذاکرات میان طالبان و آمریکا یک مهره تسهیل کننده بوده است گفت : " ما با آوردن طالبان افغانستان بر روی میز مذاکرات نقش خود در این زمینه را ایفا کرده ایم . "

وی طی مصاحبه ای با یکی از خبرگزاری های خارجی گفت : ما با آوردن طالبان بر روی میز مذاکرات به وظیفه خود عمل کردیم . پاکستان در این زمینه نقش تسهیل کننده این امر را داشته است .

وی با اظهار این امر که دولت افغانستان هم اکنون توانایی نابود کردن پناه گاه های تروریست ها را ندارد ابراز داشت که ، طالبان افغانستان پاکستان را از مذاکرات تحت رهبری آمریکا در دوحه خارج نمی کند .

وی افزود : پیشرفت حاصله از دیدار ها و جلسات بیان خواهد شد ، و تمام روابط پاکستان با ایالات متحده آمریکا نیز مستحکم تر خواهد شد.

سرلشکر آصف غفور در بیانات خود اضافه کرد که کشور پاکستان نیز همچون بقیه کشور های خود مختار تصمیماتی به نفع منافع ملی خود اخذ می نماید ، و آمریکا نیز به عنوان مدعی دوست کشور افغانستان باید از آن خارج شود .

 

لازم به ذکر است که با به پایان رسیدن دور اخیر مذاکرات طالبان افغانستان با آمریکا در دوحه ، توافقنامه ای مبنی بر اختتام جنگ میان دو طرف به امضاء رسید ، همچنین براساس این توافقنامه نیروهای آمریکایی طی 18 ماه آینده از افغانستان خارج خواهند شد و برنامه توقف جنگ نیز در چند روز آینده تنظیم خواهد شد .

طبق گزارش پس از پایان جنگ طالبان با دولت افغانستان وارد مذاکرات خواهد شد ، از طرفی نیز زلمی خلیل زاد برای اطلاع رسانی به اشرف غنی در رابطه با نتایج مذاکرات  به سوی افغانستان سفر کرده است .

براساس گزارش خبرگزاری روسیه ، آمریکا متعهد به خروج نظامیان آمریکایی و ناتو طی 18 ماه آینده شد و از طرفی طالبان افغانستان نیز متعهد به عدم استفاده کردن سرزمین افغانستان برای تروریسم شده است .

ارسال نظر

 
1