خبر فوری

 
خبرنگار پاکستان : آمریکا درحال افزایش فشار بر پاکستان است
کد خبر :794998497

13:01 1397/07/25


برچسب ها : IMF, آمریکا, پاکستان, صندوق بین المللی پول,

خبرنگار معروف پاکستانی، عارف نظامی طی گفتو گوی خود در برنامه زنده شبکه تلویزیونی نجی گفت : آمریکا درحال افزایش فشار خود بر پاکستان است.


خبرنگار معروف پاکستانی، عارف نظامی طی گفتو گوی خود در برنامه زنده شبکه تلویزیونی نجی گفت : آمریکا درحال افزایش فشار خود بر پاکستان است. وزیر دارایی پاکستان، اسد عمر علاوه بر آن که با مقامات صندوق بین‌المللی پول دیدار و گفتو گو کرد ،از آنها به طور رسمی درخواست پاکستان مبنی بر دریافت وام را نیز ارائه کرده است. اما به دلیل درگیری های میان آمریکا و چین، خواه این درگیری ها تجاری باشند و یا استراتژیکی، امکان دارد با توجه به این مسئله، دریافت وام پاکستان از IMF این دفعه بسیار مشکل باشد، و یا احتمال دارد که درصورت ارائه شرایط سخت تر از جانب IMF، مسئولان پاکستان به فکر فرو روند.

مقامات کشوری باید در این زمینه نیز تفکر کنند. اکنون به مسائل حکومتداری نیز باید توجه شود. وی خاطر نشان کرد که اگر من بگویم که چند میلیون درخت خواهم کاشت و یا طرح مسکن راه اندازی خواهم کرد، این گفته ها و یا اقدامات مشکل مردم و کشور را حل نمی‌کند.

دولت می‌گوید که این مقدار دانشگاه خواهیم ساخت، ساخت دانشگاه عمل خوبی است ولی برای ساخت آن پول نیاز است.

برای ساخت و اجرای طرح مسکن نیز باید پول باشد، باید ابتدا به وضعیت اقتصادی کشور رسیدگی شود. این درحالی است که ارائه وام از سوی IMF نیز به صورت قطعی نیست.

گفتنی است که پاکستان برای دریافت وام از IMF به آن رجوع کرد و به طور رسمی خواستار دریافت وام شد اما صندوق بین المللی پول شرایط سختی را ارائه کرده است. به گفته رئیس صندوق بین المللی پول، کریستین لوگارد، پاکستان باید در زمینه دریافت وام های خود از چین و نحوه خرج آنها را به طور شفاف گزارش دهد.

براساس گزارشات ،پاکستان برای سال جاری نیاز به حدود 8 الی 9 میلیارد دلار دارد.

ارسال نظر

 
1