خبر فوری

 
 
خبر بانک توسعه آسیا از کاهش رشد اقتصاد پاکستان و نگرانی ها در رابطه با وام IMF
کد خبر :1353008750

15:40 1398/01/15


برچسب ها : ADB, IMF, بانک توسعه آسیا, پاکستان, صندوق بین المللی پول,

بانک توسعه آسیا ADB از کاهش رشد نمودار اقتصادی پاکستان در پایین ترین سطح نمودار خاورمیانه در سال 2020 خبر داد.


 

به گزارش راز نیوز، بانک توسعه آسیا ADB از کاهش رشد نمودار اقتصادی پاکستان در پایین ترین سطح نمودار خاورمیانه در سال 2020 خبر داد.
طبق گزارش این بانک، درحالی که شرح رشد نمودار اقتصادی پاکستان در سال مالی 2019 بر روی 3.9 خواهد ماند، در سال مالی 2020 این نمودار تا عدد 3.6 کاهش پیدا خواهد کرد.
در این گزارش همچنین بیان شده است که پاکستان برای نجات از بحران مجدد در بازپرداخت وام های خارجی خود باید سازمان های صادراتی بر صادرات تاکید ورزند.

براساس گزارش  ADB، اصلاحات انجام شده دولت در ماه ژانویه سال جاری، موجب بهبودی وضعیت کشاورزی و بوجود آمدن زمینه های کسب و کار جدید شد که این نتایج باعث پیشرفت برخی از صنایع خواهند شد.

دکتر اشفاق حسن عضو شورای مشورتی اقتصادی پاکستان با ابراز نگرانی های خود در ارتباط با نتایج منفی دریافت وام از صندوق بین المللی پول IMF گفت : تا سال 2023 نه تنها زمینه های کسب و کار افزایش نخواهند یافت، بلکه به دلیل کاهش ارزش ارز ملی، حجم پاکستان در بانک توسعه آسیا از 330 میلیارد به 280 میلیارد دلار کاهش خواهد یافت و همچنین میانگین درآمد سرانه نیز کاهش پیدا خواهد کرد. اشفاق حسن در ادامه تصریح کرد که واقعیت آن است که با دریافت وام از IMF نه زمینه های کسب و کار افزایش پیدا خواهند کرد و نه می توان پروژه ساخت مسکن را به پایان رساند، بلکه این امر موجب افزایش اضطراب اجتماعی می شود.

ارسال نظر

 
1