خبر فوری

 
خانواده های افراد ربوده شده شیعه: حالا ما به سمت راولپندی خواهیم رفت
کد خبر :161104794

20:12 1400/08/29


برچسب ها : ارتش پاکستان, افراد ربوده شده, افراد ربوده شده شیعه, افراد مفقود شده, باشگاه خبرنگاران, تظاهرات, ستاد فرماندهی, شیعه, شیعیان پاکستان, کراچی, کنفرانس مطبوعاتی,

خانواده های افراد ربوده شده شیعه به همراه زنان فعال اجتماعی با انجام کنفرانس مطبوعاتی در باشگاه خبرنگاران کراچی ضمن ابراز تاسف و اندوه خود از بی اطلاعی از افراد ربوده شده شیعه، اظهار داشتند: به عمران خان نخست وزیر و ژنرال باجوا فرمانده ارتش می گوییم که اگر افراد ربوده شده شیعه آزاد نشوند و به حرف های ما گوش ندهید دیگر به جای فرمانداری، منزل رئیس جمهور و ساختمان وزیر ارشد، به سمت راولپندی (ستاد فرماندهی ارتش) خواهیم رفت.


کراچی: به گزارش راز نیوز| خانواده های افراد ربوده شده شیعه به همراه زنان فعال اجتماعی و با حضور خانم مهناز رحمان از بنیاد زنان، ساجده عندلیب، شمائله بت مدافع حقوق بشر و آمنه بلوچ کمیته همبستگی بلوچ ها با انجام کنفرانس مطبوعاتی در باشگاه خبرنگاران کراچی ضمن ابراز تاسف و اندوه خود از بی اطلاعی از افراد ربوده شده شیعه، اظهار داشتند: حتی خانواده کلبوشن یادیو (جاسوس هندی دستگیر شده در ایالت بلوچستان پاکستان) نیز از وضعیت او خبر دارند و می دانند که او در کدام زندان پاکستان است، اما خانواده های افراد ربوده شده شیعه نه تنها هیچگونه اطلاعی از عزیزانشان ندارند بلکه نمی دانند که آنها کجا و در چه وضعیتی هستند. آیا زنده هستند یا کشته شده اند؛

در ادامه بیان شد که هدف از این کنفرانس خبری اعلام وضعیت خانواده های افراد ربوده شده ای است که نیروهای امنیتی با زیرپا گذاشتن قانون و شکستن حرمت خانه ها با یورش به منازل برادران، همسران و پدران این خانواده ها را ربوده اند.

 

در ادامه کنفرانس گفته شد: ما برای آزادی و پیدا کردن عزیزان خود تحصن ها کرده ایم و درب های هر نهادی را نیز زده ایم، ما هرجا که به مقداری عدالت امیدوار بودیم از فرمانداری گرفته تا مقابل منزل رئیس جمهور نیز تحصن کردیم اما وقتی از هر دری با ناامیدی مواجه شدیم، مجبور شدیم تصمیم بگیریم درب مالکان این کشور (ارتش) را بزنیم. ما تصمیم گرفتیم درب جایی را به صدا در آوریم که صاحب تمامی سیاهی و سفیدی های این کشور است، جایی که بدون رضایت آنها جلسات دادگاه برگزار نمی شود، آنهایی که آنقدر قدرت دارند که می توانند در تاریکی شب یا روشنایی روز هرکسی را که بخواهند به همراه خود ببرند، کسانی که قانون اساسی را زیر پا می گذارند، زمانیکه ما درب آنها را زدیم نیروهای لباس شخصی و پلیس ها به زنان و کودکان هجوم بردند که فیلم آن نیز همچنان در شبکه های اجتماعی موجود است.

شایان ذکر است طی تظاهرات مسالمت آمیز خانواده های افراد ربوده شده شیعه مقابل دفتر فرماندهی سپاه کراچی واقع در خیابان فیصل مورخ 22 آبان، 12 نفر از جمله زنان دستگیر شده بودند.

 

 

در ادامه این کنفرانس مطبوعاتی گفته شد که این چگونه دولت اسلامی است که به زنان ناسزا می گویند، زنان و کودکان حاضر در تظاهرات را با هدف قرار دادن بوسیله باتوم سرکوب می کنند، حتی چند تن از برادران ما را نیز به زور دستگیر و به مدت 8 ساعت زنان و مردان دستگیر شده را زندانی کردند. ما امروز به عمران خان نخست وزیر و ژنرال باجوا فرمانده ارتش می گوییم که اگر عدالت اجرا نشود و به حرف های ما گوش ندهند دیگر به جای فرمانداری، منزل رئیس جمهور و ساختمان وزیر ارشد، به سمت راولپندی (ستاد فرماندهی ارتش) خواهیم رفت.

خانواده های افراد ربوده شده اظهار داشتند که ما به اینجا آمده ایم تا درد های خودمان را بیان کنیم، ما می خواهیم شما خبرنگاران درد های ما را به گوش جهانیان برسانید، ما می خواهیم صدای ما از طریق شما به گوش حاکمانی برسد که با تروریست ها بر سر میز مذاکرات نشسته اند، تروریستی مثل احسان الله احسان (سخنگوی اسبق تحریک طالبان پاکستان) و عامل  حمله به دبستان عمومی ارتش APS را با امنیت فراری می دهند، اما خانواده های افراد ربوده شده شیعه هیچگونه اطلاعی از عزیزان خود ندارند.

شایان ذکر است نیروهای امنیتی پاکستان در دفعات متعدد چندین ده تن از شیعیان پاکستان را طی عملیات های شبانه با یورش به منازلشان دستگیر کرده اند. این افراد ربوده شده شیعه چندین ماه و حتی چندین سال است که پس از دستگیری توسط نیروهای امنیتی مفقود شده اند و تاکنون هیچگونه اطلاعی از این افراد به خانواده هایشان داده نشده است.

گفتنی است مسئله ربایش اجباری توسط نیروهای امنیتی، موضوعی است که اقوام بلوچ، پشتون و سندی نیز با آن آشنا هستند و تاکنون چند صد تن از زنان، کودکان و مردان این اقوام دستگیر و ناپدید شده اند.

 

ارسال نظر

 
1