خبر فوری

 
 
حکومت نظامی در کشمیر اشغالی
کد خبر :1735964331

19:19 1397/09/26


برچسب ها : هند, کشمیر, کشمیر اشغالی,

هندوستان برای جلوگیری از تظاهرات مردمی در کشمیر اشغالی به دلیل جان باختن 7 تن از مردم پلوامه، حکومت نظامی اعلام کرده است.


 

هندوستان برای جلوگیری از تظاهرات مردمی در کشمیر اشغالی به دلیل جان باختن 7 تن از مردم پلوامه، حکومت نظامی اعلام کرده است. رهبران آزادی طلب کشمیر به منظور محکوم کردن جنایات ارتش هند و جان باختن 7 تن از مردم کشمیر در پی تیراندازی ارتش هند ، اعلامیه ای مبنی بر راه اندازی تظاهرات در سری نگر در روز دوشنبه 26 آذر را منتشر کرده بودند. طبق اعلامیه، مسیر تظاهرات به سوی ستاد ارتش هندوستان در سرینگر گزارش شده بود.

ارتش هند به منظور جلوگیری از تظاهرات، مسیر منتهی به بزرگترین پادگان نظامی ارتش در منطقه سری نگر را مسدود کرده است. این تظاهرات به دستور رهبران آزادی خواه کشمیر همچون : سید علی گیلانی، میر واعظ عمر فاروق و محمد یاسین ملک انجام شده است. در بیانیه با اشاره به ظلم ها و جنایات روز افزون ارتش هند در کشمیر اشغالی گفته شده بود که ما می خواهیم ارتش هند یکجا همه ما را به قتل برساند. به همین دلیل دستور به تظاهرات به سوی پادگان نظامی داده ایم.

اما این درحالی است که سخنگوی ارتش هند در منطقه از مردم خواسته بود تا به این بیانیه اعتنا نکنند. به گفته سخنگو، برخی افراد خواهان خون ریزی هستند. ارتش همیشه براساس قانون عمل کرده است، مردم نباید به سخنان گمراه کننده چنین افرادی گوش فرا دهند.


لازم به ذکر است که یک شنبه گذشته، یکی از فرماندهان حزب المجاهدین به نام ظهور تهوکر به همراه دو تن از همراهان خود طی درگیری در روستای سرنو شهر پلوامه کشته شده بودند. پس از آن هزاران نفر در همان منطقه شروع به تظاهرات کردند. ارتش نیز با تیراندازی به سوی تظاهرات کنندگان علاوه بر جان باختن 7 نفر، منجر به زخمی شدن بیش از 100 نفر نیز شد. ناگفته نماند که حزب المجاهدین از گروه های در حال فعالیت سازمان اطلاعاتی پاکستان ISI در کشمیر اشغالی است .

مقامات هندی نیز به منظور جلوگیری از تظاهرات مردمی اطراف پادگان نظامی موجود در نزدیکی بادامی باغ در استان سری نگر را مسدود کرده و حکومت نظامی اعلام کرده اند، علاوه بر آن به همراه پلوامه در دیگر استان‌ها نیز تدابیر شدید امنیتی حاکم است.

میرواعظ عمر فاروق و سید علی گیلانی، در خانه های خود زندانی خانگی هستند، اما محمد یاسین ملک برای نجات از دستگیری، ناپدید شده است تا بتواند در پی آزادی خود، تظاهرات را رهبری نماید. وی گفته است که مخالفان برای عدم موفقیت تظاهرات مردمی، دست به هرگونه اقدامی می زنند.

رهبر کنفرانس ملی علی محمد ساگر اظهار داشته است که، هند، کشمیر را به چشم یک منطقه نظامی نگاه می کند، طی توطئه و دسیسه ای در اینجا مردم به قتل می رسند تا مقدمات انتخابات به طور کامل و احسنت انجام شود.

یکی از اعضای سابق مجلس، مهندس رشيد نیز روز یک شنبه با جمعی از مردم به سوی دفتر کارشناسان نظامی سازمان ملل متحد تظاهرات کرد، اما وی را دستگیر و زندانی کردند. وی از سازمان ملل متحد خواستار آن شده است تا این سازمان هرچه زودتر کارشناسان خود را برای بررسی اوضاع کشمیر به آنجا بفرستد.

 

 

 

 

سازمان کشورهای اسلامی OIC طی بیانیه ای با محکوم کردن جنایات ارتش هند بر مسلمانان کشمیر اشغالی گفته است : ارتش هند در کشمیر اشغالی استان پلوامه به طور مستقیم به سوی تظاهرات کنندگان تیراندازی کرده است که این امر موجب جان باختن تعدادی از افراد بی گناه کشمیری شده است.

این درحالی است که سازمان OIC طی بیانیه ای از سازمان ملل متحد و جامعه جهانی خواستار اجرایی شدن قطعنامه های تنظیم شده برای کشمیر شده و گفته است که هرچه سریعتر باید راه حلی برای حل کردن مسئله کشمیر پیدا کنیم. سازمان نامبرده همچنین با خانواده جان باختگان کشمیری نیز ابراز همدردی کرده است.

 

ارسال نظر

 
1