خبر فوری

 
 
حکومت طالبان افغانستان در آستانه خرید نفت و گندم از روسیه
کد خبر :427838728

16:29 1401/06/08


برچسب ها : افغانستان, افغانستان و روسیه, توافقنامه, حبیب الرحمن حبیب, حکومت طالبان افغانستان, خرید گندم, خرید نفت, سخنگوی وزارت اقتصاد دولت طالبان افغانستان, طالبان افغانستان, وزارت اقتصاد افغانستان, کابل,

حبیب الرحمان حبیب سخنگوی وزارت اقتصاد دولت طالبان افغانستان اعلام کرد: ما در آستانه امضای توافقنامه خرید نفت و گندم از روسیه هستیم.


کابل: به گزارش راز نیوز | حبیب الرحمان حبیب سخنگوی وزارت اقتصاد دولت طالبان افغانستان اعلام کرد: ما در آستانه امضای توافقنامه خرید نفت و گندم از روسیه هستیم.

وی افزود: هیئتی از مقامات دولت طالبان افغانستان در حال مذاکره با دولت روسیه برای امضای توافقنامه خرید گندم، گاز و نفت این کشور هستند.

وی گفت: مقامات دو کشور در حال مذاکره با یکدیگر بوده و خرید بنزین قطعی شده است.

به گفته برخی منابع، مقامات وزارت اقتصاد و وزارت خزانه داری دولت طالبان افغانستان در مسکو حضور داشته و در حال مذاکره با مقامات روسی هستند.

لازم به ذکر است که در ماه جاری هیئت وزرای دولت طالبان افغانستان به روسیه سفر کرده بودند که اکنون توافقنامه مذکور در نتیجه این سفر در آستانه امضا شدن می باشد.

گفتنی است که هیچ یک از کشورهای دنیا از جمله روسیه، حکومت طالبان افغانستان را به رسمیت نشناخته اند و به دلیل تحریم های بین المللی از جمله تحریم بانک مرکزی افغانستان، هیچ بانکی با بانک های این کشور تبادل مالی ندارد که این امر موجب ایجاد مشکلات مالی شدید در افغانستان شده است. با این وجود مقامات دولت طالبان اعلام کرده اند که آن ها برنامه هایی برای پرداخت پول به روسیه دارند اما جزئیات آن را نگفته اند.

ارسال نظر

 
1