خبر فوری

 
 
حکم دیوان عالی پاکستان به تروریستی بودن موسسه آموزشی پاک-ترک وابسته به فتح الله گولن
کد خبر :507621497

13:55 1397/10/08


برچسب ها : پاکستان, ترکیه, فتح الله گولن,

دیوان عالی پاکستان در راستای توسعه مناسبات میان پاکستان و ترکیه، طی حکمی موسسه آموزشی پاک-ترکیه وابسته به فتح الله گولن را به عنوان یک نهاد تروریستی معرفی نمود.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری جیو، دیوان عالی پاکستان در راستای توسعه مناسبات میان پاکستان و ترکیه، طی حکمی موسسه آموزشی پاک-ترکیه وابسته به فتح الله گولن را به عنوان یک نهاد تروریستی معرفی نمود.

بر اساس گزارش منتشر شده، طبق حکم 15 صفحه ای که از سوی قاضی اعجاز الاحسن نگاشته شده است، با توجه به تصمیم سازمان کنفرانس اسلامی و مجمع پارلمان آسیا، این موسسه به عنوان یک موسسه تروریستی معرفی میشود.

در این حکم آمده است که ترکیه نیز موسسه مذکور را به عنوان یک موسسه وابسته به تروریسم معرفی نموده است و پاکستان نیز دارای روابط خوبی با ترکیه است و بر همین اساس پاکستان متعهد به توافق نامه های بین المللی دیپلماتیک است.

در ادامه این حکم از دولت پاکستان خواسته شده است که دولت نیز فتح الله گولن و شبکه وابسته به وی را به عنوان تروریسم اعلام دارد و تمامی اموال و دارایی های مربوط به موسسه پاک-ترک به موسسه معارف ترکیه انتقال داده شوند.

در این حکم به وزارت خزانه داری پاکستان دستور داده شده است تمامی حساب های بانکی مربوط به شبکه فتح الله گولن را مسدود نماید و تمامی حساب ها به موسسه معارف ترکیه منتقل شوند و کمیسیون اوراق بهادار و بورس پاکستان(SECP) مدارک ثبتی این موسسه را ابطال نماید.

موسسه آموزشی پاک-ترک در سال 1990 میلادی در پاکستان آغاز به کار و حدود 28 مدرسه مربوط به این موسسه با همکاری دولت ترکیه فعالیت دارند.

این اقدام دیوان عالی پاکستان را میتوان به عنوان گامی از سوی پاکستان برای توسعه روابط میان اسلام آباد-آنکارا دانست.

دولت ترکیه فتح الله گولن را مسئول کودتای نافرجام سال 2016 می‌داند و از سران و مسئولین بیش از یک صد و چهل کشور جهان خواسته مانع از فعالیت‌های آموزشی گروه گولن شوند.

ارسال نظر

 
1