خبر فوری

 
 
حکم دولت پاکستان به تمامی دولت های ایالتی نسبت به مقابله با گروه های نظامی احزاب سیاسی و مذهبی
کد خبر :677625595

15:48 1399/09/17


برچسب ها : احزاب سیاسی, شبه نظامی, وزارت کشور پاکستان,

وزارت کشور پاکستان طی حکمی خطاب به تمامی دولت های محلی ایالت های چهارگانه پاکستان خواستار انجام اقدامات ویژه در جهت مقابله با گروه های نظامی وابسته به احزاب سیاسی و مذهبی در سطح کشور شده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزارت کشور پاکستان طی حکمی خطاب به تمامی دولت های محلی ایالت های چهارگانه پاکستان خواستار انجام اقدامات ویژه در جهت مقابله با گروه های نظامی وابسته به احزاب سیاسی و مذهبی در سطح کشور شده است.

بر اساس جزئیات منتشر شده، وزارت کشور دولت فدرال پاکستان در این حکم با هشدار نسبت به خطر تشکیل گروه های نظامی توسط احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان اعلام نموده است: احزاب و سازمان های مختلف سیاسی و مذهبی با تشکیل بخش نظامی در داخل تشکیلات خود، لباس فرم شبیه لباس فرم نیروهای مسلح و درجه های نظامی را برای نیروهای عضو این بخش مورد استفاده قرار می دهند.

طبق این بیانیه تشکیل گروه های نظامی توسط احزاب سیاسی و مذهبی و استفاده از درجات نظامی طبق ماده 256 قانون اساسی پاکستان و نکته سوم طرح اقدام ملی غیر قانونی است.

در ادامه این بیانیه آمده است این سازمان ها و احزاب رویکرد اشتباهی را به پیش گرفته اند، این موضوع می تواند چشم انداز کشور ما را در سطح جهان دچار خدشه نماید، چنانچه اقدامات جدی و موثر علیه این گروه های نظامی و مسلح صورت نگیرد وضعیت امنیت کشور بیش از پیش بحرانی و وخیم خواهد شد، تمامی دولت های ایالتی این موضوع را مورد پیگیری قرار دهند و برای متوقف نمودن آن اقدامات فوری و موثر را به پیش بگیرند.

ارسال نظر

 
1