خبر فوری

 
 
حکم دادگاه عالی پیشاور جهت بازگرداندن کودکان افغان به خانواده هایشان
کد خبر :328680918

17:16 1399/07/19


برچسب ها : افغانستان, انتحاری, پاکستان و افغانستان, پیشاور, دادگاه عالی پیشاور, قاضی ارشد, کودک,

وقار احمد قاضی ارشد دادگاه عالی پیشاور امروز طی بررسی پرونده ده کودک افغان که به صورت غیرقانونی به پاکستان آورده شده اند، دستور بازگرداندن کودکان به خانواده هایشان با تحویل دادن آنها به کنسولگری افغانستان را داد.


پیشاور: به گزارش راز نیوز| وقار احمد قاضی ارشد دادگاه عالی پیشاور امروز طی بررسی پرونده ده کودک افغان که به صورت غیرقانونی به پاکستان آورده شده و در یکی از مدارس دینی شهر اکوره ختک ایالت خیبر پختون خوا تحت آموزش دینی بودند، حکم دستگیری مسئولین مدارس مربوطه جهت انجام تحقیقات و تحویل کودکان به کنسولگری برای بازگرداندن به خانواده هایشان را داد.

گفتنی است در این جلسه از دادگاه، مقامات کنسولگری افغانستان و یک مترجم حضور داشتند.

قاضی ارشد حین بررسی پرونده اظهار داشت که سازمان های امنیتی چه کار می کنند؟ چنین کودکانی به اینجا آورده می شوند درحالیکه خودشان نمی دانند چگونه به اینجا رسیده اند؟ دادگاه همچنین خطاب به مقامات کنسولگری افغانستان گفت که ضمن تحویل دادن کودکان به خانواده هایشان، طی 15 روز آتی گزارش تکمیلی را به دادگاه ارائه دهند. وقار احمد قاضی ارشد در ادامه ضمن صدور دستور به پلیس برای دستگیری مسئولین مدارس دینی، گفت تحقیقاتی در زمینه علت و نحوه انتقال کودکان به پاکستان انجام شود. شایان ذکر است قاضی ارشد در ادامه بررسی این پرونده، در واکنش به پاسخ کودکان ابراز داشت که گویی این کودکان هدف شستشوی ذهنی قرار گرفته اند، چنین بچه هایی برای حملات انتحاری مورد استفاده قرار می گیرند.

شایان ذکر است این موضوع زمانیکه ده کودک افغان در یکی از مدارس دینی حوالی کمپ افغان ها تحت آموزش بودند و یکی از مدیران مدرسه دینی مذهب دیگری برای انتقال این کودکان به مدرسه خود، به مدرسه محل آموزش مراجعه کرد تشدید یافت، پس از این درگیری پلیس در محل درگیری حضور یافت و پس از آن این مسئله به دادگاه عالی پیشاور ارجاع داده شد. دادگاه ضمن دستور تهیه عکس و مشخصات کودکان افغان، خواستار تحویل دادن کودکان به کنسولگری افغانستان شد تا از این طریق به خانواده های خود برسند. گفتنی است سن این کودکان بین 7 تا 10 سال است که حدود یک ماه پیش به صورت غیر قانونی به پاکستان آورده شده اند.

ارسال نظر

 
1