خبر فوری

 
حکم دادگاه عالی لاهور مبنی بر تبرئه مظنون وابسته به گروه تروریستی القاعده
کد خبر :545110186

13:23 1400/07/08


برچسب ها : پلیس لاهور, تبرئه, تبرئه متهمان, دادگاه عالی لاهور, رئیس دادگاه عالی لاهور, گروه القاعده,

دادگاه عالی لاهور طی حکمی یک فرد مظنون به ارتباط با گروه تروریستی القاعده که به تحمل 28 سال حبس محکوم شده بود را تبرئه نمود.


لاهور: به گزارش راز نیوز| دادگاه عالی لاهور طی حکمی یک فرد مظنون به ارتباط با گروه تروریستی القاعده که به تحمل 28 سال حبس محکوم شده بود را تبرئه نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، جسله بررسی تجدید نظر در حکم دادگاه بدوی پرونده یاسر به ریاست قاضی امیر بهتی رئیس دادگاه عالی لاهور در ساختمان این دادگاه برگزار گردید.

در حکم دادگاه آمده است که تناقضات موجود در اظهارات دو شاهد این پرونده شبه هایی را به همراه دارد، چرا تیم یورش به محل دستگیری که مشتمل بر 5 نفر بود نتوانستند دیگر افراد ادعا شده در پرونده را دستگیر کنند؟

طبق این حکم گزارش درج شده در پرونده هیچ اشاره ای به جزئیات نارنجک کشف شده از این متهم نکرده است و بنابراین موضوع کشف بمب از متهم نیز مشکوک و غیر قابل اعتماد است.

وکیل متهم نیز در جریان بررسی این پرونده در دفاع از موکل خود عنوان نمود که یاسر توسط افراد ناشناس ربوده شد و پدر متهم در ماه مه سال 2015 میلادی دادخواست خود در این خصوص را ارائه داد و زمانی که دستور تشکیل گروه ویژه تحقیقاتی صادر شد و 20 می 2015 گزارش آن درخواست گردید، پلیس برای نجات خود از زیر بار اتهام یاسر را به حمل نارنجک و مواد منفجره متهم نمود.

در ادامه این حکم گفته شده است موضوع درج دادخواست از سوی پدر متهم مبنی بر ربوده شدن وی توسط افراد ناشناس را نمی توان نادیده گرفت، پس از سپردن تحقیقات به گروه ویژه تحقیق پلیس به ناچار به سمت درج شکایت نامه دروغین روی آورد.

گفتنی است یاسر اورنگزیب توسط نیروهای دایره مبارزه با تروریسم(CTD) از ترمینال اتوبوس در شهر لاهور بازداشت شد. در متن گزارش پلیس آمده است که دو تن از همدستان یاسر به نام های اسد و مبشر که از فرماندهان القاعده بودند موفق به فرار از ترمینال شدند.

یاسر اورنگزیب در نوامبر 2015 میلادی توسط دادگاه ویژه مقابله با تروریسم(ATC) به تحمل 28 سال حبس محکوم گردید.

ارسال نظر

 
1