خبر فوری

 
 
حکم دادگاه عالی اسلام آباد برای خارج نمودن نام رئیس اسبق سازمان اطلاعات پاکستان از فهرست افراد ممنوع الخروج
کد خبر :1802878132

13:38 1399/12/15


برچسب ها : ECL, ISI, آی اس آی, اسد درانی, دادگاه عالی اسلام آباد, رئیس سازمان اطلاعات پاکستان, فهرست افراد ممنوع الخروج, قاضی اطهر من الله,

دادگاه عالی اسلام آباد طی حکمی دستور داد نام سپهبد اسد دُرانی رئیس اسبق سازمان اطلاعات پاکستان که با انتشار کتاب جنجال و حواشی متعددی را به همراه داشت از فهرست افراد ممنوع الخروج حذف گردد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دادگاه عالی اسلام آباد طی حکمی دستور داد نام سپهبد اسد دُرانی رئیس اسبق سازمان اطلاعات پاکستان که با انتشار کتاب جنجال و حواشی متعددی را به همراه داشت از فهرست افراد ممنوع الخروج حذف گردد.

برا ساس جزئیات منتشر شده، قاضی اطهر من الله رئیس دادگاه عالی اسلام آباد روز گذشته درخواست مربوط به خارج نمودن نام اسد دُرانی رئیس سازمان اطلاعات پاکستان از فهرست افراد ممنوع الخروج از کشور را مورد بررسی قرار داد.

قاضی اطهر من الله در جریان بررسی این درخواست خطاب به دادستان کل ابراز داشت: شما مدعی شدید که نام اسد دُرانی به این دلیل در فهرست افراد ممنوع الخروج قرار گرفته است زیرا وی تحت بازجویی و تحقیقات قرار دارد، در حالی که طبق گزارشات دریافت شده وی در حال حاضر تحت هیچ بازجویی توسط نهادهای امنیتی قرار ندارد، دولت فدرال هرگز چنین اجازه ای ندارد که مطابق میل خود نام افراد را در فهرست افراد ممنوع الخروج قرار دهد.

طارق کوکر معاون دادستان کل در پاسخ به این اظهارات رئیس دادگاه عالی اسلام آباد گفت: نماینده وزارت دفاع حضور دارند، ایشان می توانند بیانات خود در این خصوص داشته باشند.

قاضی اطهر من الله در واکنش به این اظهارات خاطرنشان کرد: هیچ نیازی به فراخواندن کسی وجود ندارد، من تمام گزارشات را مطالعه نمودم و طبق این گزارشات هیچ نوع تحقیقاتی علیه اسد دُرانی در جریان نیست.

دادگاه پس از استماع اظهارات طرفین طی حکمی دستور خارج نمودن نام اسد دُرانی از فهرست افراد ممنوع الخروج را صادر و اعلام نمود: درخواست دهنده یک ژنرال بازنشسته سه ستاره و رئیس سابق سازمان اطلاعات می باشد، وی در حال حاضر یک شهروند عادی است که از تمامی حقوق درج شده در قانون اساسی کشور برخوردار است.

لازم به ذکر است سپهبد اسد دُرانی رئیس اسبق سازمان اطلاعات پاکستان(ISI) پس از انتشار کتابی با عنوان «تاریخچه جاسوسی: راو، آی اس آی و توهم صلح» با همکاری رئیس سابق سرویس اطلاعات هند به فردی جنجالی در سطح کشور و بین المللی تبدیل گردید.

این کتاب که در آن به حقایقی در خصوص اوضاع امنیت ملی پاکستان و هند اشاره شده است انتقادات بسیاری را با خود به همراه داشته است و وزارت دفاع پاکستان نیز در واکنش به انتشار این کتاب با بیان اینکه اسد دُرانی با سازمان جاسوسی هند در ارتباط است مورخ هشتم خرداد ماه 1397 نام وی در فهرست افراد ممنوع الخروج درج نمود.

ارسال نظر

 
1