خبر فوری

 
 
حکم اشرف غنی به ارتش افغانستان برای آغاز عملیات نظامی علیه طالبان
کد خبر :610777835

15:50 1399/02/24


برچسب ها : اشرف غنی, رئیس جمهور افغانستان, روند صلح افغانستان, طالبان افغانستان, گروه تروریستی داعش, ننگرهار,

در پی جان باختن شماری کثیری از شهروندان غیرنظامی افغان در جریان حمله خونین روز گذشته در ننگرهار افغانستان، اشرف غنی رئیس جمهور این کشور طی حکمی خطاب به ارتش افغانستان خواستار از سرگیری عملیات نظامی علیه شبه نظامیان طالبان شد.


 

کابل: به گزارش راز نیوز| در پی جان باختن شماری کثیری از شهروندان غیرنظامی افغان در جریان حمله خونین روز گذشته در ننگرهار افغانستان، اشرف غنی رئیس جمهور این کشور طی حکمی خطاب به ارتش افغانستان خواستار از سرگیری عملیات نظامی علیه شبه نظامیان طالبان شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان روز گذشته با حضور در تلویزیون خطاب به مردم افغانستان اظهار داشت: حملات طالبان علیه نیروهای امنیتی و کارمندان ادارات دولتی افغانستان تلفات جانی و مالی قابل توجهی را در پی داشته است، اکنون ارتش افغانستان عملیات وسیعی علیه طالبان صورت خواهد داد.

وی افزود: طالبان تمایل دولت به صلح و امنیت را به عنوان ضعف و ناتوانی ما تصور نکند، برای آنان بهتر خواهد بود با بر زمین گذاشتن سلاح های خود به مذاکره با دولت بپردازند.

لازم به ذکر است در حملات تروریستی روز گذشته به یک بیمارستان در کابل و مراسم خاکسپاری افسر پلیس در ولایت ننگرهار افغانستان، مجموعا 40 تن جان باخته و نزدیک به 100 تن دیگر نیز زخمی شدند.

کارشناسان مسائل افغانستان معتقدند حملات روز سه شنبه در کابل و ننگرهار عامل اصلی صدور این حکم از سوی اشرف غنی می باشد، این در حالی است که طالبان افغانستان نسبت به این حملات ابراز بی اطلاعی نموده است و مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است.

از سوی دیگر دولت اسلامی عراق و شام(داعش) با انتشار بیانیه ای مسئولیت حمله انتحاری در مراسم خاکسپاری فرمانده پلیس ولایت ننگرهار را بر عهده گرفته است.

ارسال نظر

 
1