خبر فوری

 
حواشی سفر جنجالی فرمانده ارتش پاکستان به انگلیس
کد خبر :1364375822

20:16 1401/11/23


برچسب ها : اداره روابط عمومی ارتش پاکستان, ادعا, انگلیس, ایالات متحده آمریکا, پاکستان و انگلیس, دیدار, رد ادعا, روابط دوجانبه, روابط نظامی, ژنرال سید عاصم منیر احمد, فرمانده ارتش پاکستان, فرمانده ستاد ارتش انگلیس, گفتگو, همکاری دوجانبه, همکاری نظامی,

ژنرال عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان در هفته گذشته طی سفر به انگلیس در مقر ارتش این کشور با پاتریک سندرز رئیس ستاد کل ارتش بریتانیا در شهرستان همپشر دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | ژنرال عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان در هفته گذشته طی سفر به انگلیس در مقر ارتش این کشور با پاتریک سندرز رئیس ستاد کل ارتش بریتانیا در شهرستان همپشر دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله گسترش روابط نظامی، همکاری های استراتژیک، خرید مهمات توپخانه ای قدرتمند از پاکستان توسط انگلیس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در همین حال، پاتریک سندرز ضمن استقبال گرم از فرمانده ارتش پاکستان بیان کرد: همکاری نظامی میان پاکستان و انگلیس روز به روز در حال توسعه می باشد و فرصت های گسترده ای جهت گسترش روابط نظامی میان دو کشور وجود دارد.

لازم به ذکر است، فرمانده ارتش پاکستان به دعوت دولت همتای انگلیسی خود از تاریخ 16 الی 20 بهمن ماه (5_9 فوریه) جهت شرکت در کنفرانس ویلتون پارک، یک آژانس اجرایی که توسط دفتر مشترک المنافع و توسعه خارجی بریتانیا برای ترویج گفتگوی باز بین دولت ها راه اندازی شده است، شرکت نمود و در حاشیه این نشست ها با مقامات امور دفاعی و رئیس ستاد کل ارتش انگلیس دیدار و رایزنی کرد.

چندی پیش، پس از سفر ژنرال عاصم منیر به انگلیس، سرگرد عادل راجا در صفحه مجازی خود با انتشار تصاویری از هواپیمای شخصی عاصم منیر، مدعی سفر فرمانده ارتش پاکستان به ایالات متحده آمریکا شد که حواشی زیادی میان کاربران فعال فضای مجازی به دنبال داشت.

وی پیرو انتشار این مطالب از روابط عمومی ارتش پاکستان خواستار شفاف سازی و انتشار تصاویر از سفر و رایزنی های ژنرال عاصم منیر با مقامات خارجی شد.

پس از درخواست وی، روابط عمومی ارتش پاکستان سفر ژنرال عاصم منیر به ایالات متحده آمریکا را تکذیب و بی اساس عنوان نمود.

وی در ادامه مستندات خود، با نشر تصویری از تویت کامران خان روزنامه نگار ارشد پاکستانی که ادعای او را اثبات می کند، نوشت: متاسفانه این تویت پس از مدتی انتشار، حذف شده است.

پس از این جریانات، روز 23 بهمن ماه سه روز پس از پایان سفر فرمانده ارتش پاکستان، برخی خبرگزاری ها خبری مبنی بر دیدار ژنرال عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان با پاتریک سندرز رئیس ستاد کل ارتش بریتانیا در شهرستان همپشر را منتشر نمودند که حواشی هایی به نبال داشت.

در پایان شایان ذکر است که برخی از فعالان اجتماعی و مقامات پاکستان انتشار این خبر را سندی بر تکذیب ادعاهای سرگرد عادل راجا قلمداد نمودند

ارسال نظر

 
1