خبر فوری

 
حنا ربانی کر: نیازمند یک استراتژی جامع و مبتنی بر همکاری برای مقابله با چالش های بین المللی هستیم
کد خبر :493272149

10:40 1401/07/01


برچسب ها : پاکستان و جنبش عدم تعهد, جامو و کشمیر, حنا ربانی, سیل, سیلاب, شورای امنیت سازمان ملل متحد, فلسطین, قطعنامه, نیویورک, وزیر مشاور دولت پاکستان در امور خارجه, کشمیر اشغالی, کشمیر هند, کووید-19,

خانم حنا ربانی کر وزیر مشاور دولت پاکستان در امور خارجه طی سخنرانی در نشست وزیران جنبش عدم تعهد، گفت: نیازمند یک استراتژی جامع و مبتنی بر همکاری برای مقابله با چالش های بین المللی هستیم.


نیویورک: به گزارش راز نیوز| خانم حنا ربانی کر وزیر مشاور دولت پاکستان در امور خارجه طی سخنرانی در نشست وزیران جنبش عدم تعهد ضمن برجسته سازی وضعیت روبه وخامت اقتصاد جهانی باتوجه به روند فزاینده خطرات تغییرات اقلیمی و وبای کووید19، با بیان اینکه برای مقابله با کووید19، توسعه، آب و هوا و دیگر چالش های بین المللی نیازمند یک استراتژی جامع و مبتنی بر همکاری متقابل هستیم، گفت: جامعه بین المللی و جنبش عدم تعهد باید برای حل عادلانه، مسالمت آمیز و زودهنگام تنش های جامو و کشمیر و فلسطین باید براساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و خواسته های مردم این مناطق، تلاش کنند.

وی در ادامه بر لزوم توزیع عادلانه و فوری واکسن ها، تجهیز منابع مالی برای بهبود اقتصاد در کشورهای در حال توسعه و همکاری های چندجانبه برای غلبه و حرکت بهتر از بحران کووید19 تاکید کرد و تعهد خود را ابراز داشت و گزارشی از تاثیرات سیل های ویرانگر اخیر در سطح گسترده در پاکستان ارائه کرد.

خانم حنا ربانی اظهار داشت که یک سوم کشور پاکستان زیر آب رفته است و حدود 33 میلیون نفر تحت تاثیر آن قرار گرفته اند، درحالیکه بیش از 1400 نفر جان باخته اند.

گفتنی است در این نشست یک بیانیه به تصویب رسید که شامل ابراز همبستگی با دولت و مردم پاکستان در مقابله با فاجعه بزرگ ناشی از سیل و متعهد شدن برای امداد، بازسازی و حمایت از تلاش های پاکستان، بود.  

ارسال نظر

 
1