خبر فوری

 
 
حمله گسترده طالبان به مواضع نیروهای امنیتی افغانستان
کد خبر :1082343910

17:03 1397/06/20


برچسب ها : ارتش افغانستان, امارت اسلامیه, طالبان افغانستان,

طی عملیات گسترده شبه نظامیان طالبان موسوم به عملیات خندق در مناطق مختلف افغانستان شامل کابل،غزنی لوگر،بلخ،خوست و نورستان به این تروریست ها مواضع نیروهای امنیتی این کشور حمله نمودند.


 

کابل:به گزارش راز نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امارت اسلامیه افغانستان وابسته به گروه شبه نظامیان طالبان،طی عملیات گسترده شبه نظامیان طالبان موسوم به عملیات خندق در مناطق مختلف افغانستان شامل کابل،غزنی لوگر،بلخ،خوست و نورستان به این تروریست ها مواضع نیروهای امنیتی این کشور حمله نمودند.

طبق جزئیات این خبر بر اثر حمله نظامیان طالبان با سلاح های سبک و سنگین  به مرکز نظامی ارتش افغانستان،در بعد از ظهر روز دوشنبه مرکز نظامی ارتش و 15 پاسگاه ایست و بازرسی دیگر به تصرف نیروهای طالبان در آمد و 13 نفر از نیروهای ارتش افغانستان کشته و زخمی شدند و تعداد زیادی از این نیروها پا به فرار نهادند.

در این حمله،نظامیان طالبان توانستند علاوه بر یک خودروی نظامی ارتش،مقدار زیادی اسلحه و مهمات سبک و سنگنین را به غنیمت بگیرند.

در حمله دیگر شبه نظامیان طالبان به دو مرکز ایست و بازرسی واقع در منطقه چهل تن ولایت لوگر،نیروهای ارتش از ترس،مواضع خود را ترک کرده و پا به فرار گذاشتند.

در ادامه این خبر،پایگاه امارت اسلامی مدعی شده است بر اثر انفجار بمب کار گذاشته توسط این گروه تروریستی در منطقه کج قلعه شهر غزنی ولایت غزنی 3 نفر از نیروهای امنیتی ارتش کشته شدند.

همچنین در حمله تروریستی در منطقه خواجه قبرستان کابل تروریست های طالبان با سوء قصد به قاضی فضل کریم رئیس دادگاه محلی،وی را مورد ترور قرار دادند.

قاضی فضل کریم،رئیس دادگاه محلی ولایت غزنی بود.

 

طی خبر دیگر منتشر شده توسط همین پایگاه،تروریست های گروه امارت اسلامیه،نیروهای امنیتی افغانستان را در مناطق سرپل ، فراه و بادغیس نیز مورد هدف  حملات خود قرار دادند.

با توجه به جزئیات منتشر شده توسط پایگاه اطلاع رسانی این گروه تروریستی،نیروهای امارت اسلامیه روز دوشنبه عملیات خود علیه ارتش افغانستان را در منطقه ی سرپل آغاز کردند که در نتیجه آن مناطق همچون ( بغاوه ، قشقرئی ، گله کل ، دولت زئی ، ایکه زک ، کوته قره و چشمه شفا ) فتح گردید و بیش از 30 تن از  نیرو های پلیس و ارتش کشته و بسیاری دیگر نیز زخمی و اسیر شدند.

شبه نظامیان طالبان توانستند تجهیزات گوناگون نظامی شامل تانک و خودرو های جنگی از ارتش افغانستان به غنیمت بگیرند.

دولت کابل نیز خبر داده است که در حملات مختلف طالبان به مواضع نیروهای امنیتی این کشور،تعداد 39 نفر کشته و 13 نفر زخمی شدند، در حالی که این تعداد به دور از حقیقت می باشد.

همچنین این خبرگزاری متعلق به طالبان مدعی شده است بر اثر  بمباران هوایی ارتش،6 تن از نیروهای این گروه به هلاکت رسیده اند.

در حمله دیگر تروریست های طالبان به ارتش افغانستان در منطقه ساغر ولایت غور حوالی ساعت 10 صبح روز دوشنبه 2 تن از نیروهای پلیس کشته شدند و 3 عدد موتور سیکلت به غنیمت گرفته شد.

طبق اطلاعات به دست آماده مرکز منطقه شیبکوه ولایت فراه از چند روز پیش توسط تروریست ها به محاصره درآمده است و این تروریست ها با سلاح های دوربرد مجهز به لیزر،نیروهای ارتش مستقر در پاسگاه ها را از راه دور مورد هدف خود قرار دادند که در نتیجه این تیراندازی ها،10 تن از نیروهای افغان کشته و زخمی شده اند.

ارسال نظر

 
1