خبر فوری

 
 
حمله گروه تجزیه طلب جبهه آزادی بخش بلوچستان به دو جاسوس وابسته به ارتش پاکستان در کیچ
کد خبر :1989427219

12:15 1402/03/22


برچسب ها : ارتش پاکستان, جاسوس ارتش, جبهه آزادی بخش بلوچستان, سرگرد گهرام بلوچ, شهرستان کیچ, گروه های مسلح بلوچ,

سازمان تجزیه طلب مسلح بلوچ موسوم به جبهه آزادی بخش بلوچستان در بیانیه ای از حمله به دو جاسوس وابسته به ارتش پاکستان در شهرستان کیچ خبر داد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| سازمان تجزیه طلب مسلح بلوچ موسوم به جبهه آزادی بخش بلوچستان در بیانیه ای از حمله به دو جاسوس وابسته به ارتش پاکستان در شهرستان کیچ خبر داد.
بر اساس جزئیات منتشر شده، سرگرد گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان در این بیانیه اعلام نمود: فداییان بلوچ ما ۱۹ خرداد در تربت و ۲۰ خرداد نیز در بلیده عناصر وابسته به ارتش پاکستان را هدف قرار دادند که یکی از آنان به هلاکت رسید.
وی اظهار داشت: فداییان بلوچ ما روز شنبه مورخه ۲۰ خرداد ماه طی عملیاتی در منطقه میناز شهر بلیده قیوم فرزند سعید شوهر خواهر ظهور بلیدی وزیر سابق دولت محلی بلوچستان و نماینده کنونی مجلس را هدف تیراندازی قرار داده و به هلاکت رساندند.


وی افزود: قیوم با همکاری با ارتش و نهادهای امنیتی پاکستان علیه نهضت ملی بلوچ فعالیت داشت. وی چندین مرتبه در متوقف کردن و افشای محل تردد و اختفای فداییان بلوچ با ارتش پاکستان همکاری نموده است. وی علاوه بر این با تهدید مردم به بهانه فیش در مرز، آنان را وادار به حمل اقلام غذایی برای ارتش پاکستان می کرد.
سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان در ادامه تصریح کرد: قیوم حتی با حمایت ارتش پاکستان یک مرکز ایست و بازرسی راه اندازی کرده بود و از تمامی خودروهای عبوری از مرز اقدام به دریافت باج می‌کرد که بخشی از آن متعلق به ارتش پاکستان و بخش دیگر نیز میان اعضای گروه وی تقسیم می شد.
وی ابراز داشت: قیوم از مهم‌ترین یار و همکاران ارشد نذیر افسر سازمان استخبارات نظامی پاکستان که در ۲۶ آوریل توسط فداییان بلوچ به هلاکت رسید به شمار می رفت. او با جذب جاسوس از بلیده و دیگر مناطق شهرستان کیچ برای شبکه ارشد نذیر مرتکب جرم سنگینی شده است.
سرگرد گهرام بلوچ خاطرنشان کرد: این جاسوس وابسته به ارتش پاکستان ۱۶ نوامبر سال گذشته منازل طاهر فرزند عطا محمد واقع در منطقه ریکو شهر بلیده را مورد حمله قرار داده و آنها را به آتش کشید. در اثر تیراندازی های صورت گرفته برادر طاهر نیز دچار جراحت شده بود.
وی گفت: فداییان بلوچ ما همچنین روز جمعه ۱۹ خرداد ماه محل استقرار یکی دیگر از جاسوسان وابسته به ارتش پاکستان به نام یاسر بهرام واقع در شهر تربت را هدف حمله نارنجکی قرار دادند. پیش از این نیز وی چندین مرتبه هدف حمله فداییان بلوچ قرار گرفته است.
وی افزود: این موضوع از هیچ فردی پنهان نیست که ارتش پاکستان مرتکب نسل کشی و دیگر جنایات سنگین در ایالت بلوچستان است. همکاری با هر سازمان و نهاد وابسته به عاملان این نوع از جنایات به منزله مشارکت در جرم است و مجازات این افراد طبق قوانین بین‌المللی مجاز است. مجازات فردی که در آینده مرتکب این گونه جنایات گردد نیز مشابه خواهد بود.

ارسال نظر

 
1