خبر فوری

 
 
حمله پهبادی ارتش پاکستان علیه مقر طالبان پاکستان در مناطق مرزی با افغانستان
کد خبر :1265875454

17:43 1401/01/31


برچسب ها : ارتش پاکستان, تحریک طالبان پاکستان, تروریست های تحریک طالبان پاکستان, حملات پهپادی, فرماندهان تحریک طالبان پاکستان,

روزهای پایانی هفته گذشته، پهپادهای ارتش پاکستان پایگاه‌های گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان را در مناطق مرزی پاکستان و افغانستان خوست و کنر واقع در ایالت خیبر پختون خوا مورد هدف قرار دادند.


 

خیبر پختون خوا: به گزارشراز نیوز | روزهای پایانی هفته گذشته، پهپادهای ارتش پاکستان پایگاه‌های گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان را در مناطق مرزی پاکستان و افغانستان خوست و کنر واقع در ایالت خیبر پختون خوا مورد هدف قرار دادند.

مقامات پاکستانی، انجام این حمله بمباران را با استفاده از جت های جنگی رد کرده و گفته اند که عملیات علیه تروریست های تحریک طالبان پاکستان حریم هوایی افغانستان را نقض نکرده است.

به گفته این مقامات، مناطق مورد هدف، مناطق تحت اشغال تحریک طالبان پاکستان است که برای خود طالبان افغانستان نیز منطقه ممنوعه بشمار میرود.

مقامات امنیتی پاکستان گفتند: تلفات زیادی متوجه گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان شد و در ادامه، عناصر تروریستی مناطق مورد هدف را محاصره کردند تا آمار تلفات و هلاکت فرمنادهان کلیدیشان فاش نگردد، با این حال ما امیدواریم تا روزهای آینده جزئیات بیشتری از این عملیات پهبادی منتشر گردد.

مقامات افزودند: در روزهای اخیر حملات متعددی از سوی عناصر تروریستی علیه سربازان و پاسگاه های ارتش پاکستان در مناطق مختلف ایالت خیبر پختون خوا صورت گرفت که منجر به قتل تعداد زیادی از سربازان و افسران ارتش پاکستان شد.

به گفته مقامات امنیتی پاکستان، تحریک طالبان پاکستان روستاهایی را در نزدیکی مرز افغانستان ایجاد کرده اند که مقامات افغانستان نیز قادر به فعالیت در این مناطق نمی باشند. به همین دلیل بارها از حکومت افغانستان خواسته شده است که تحریک طالبان را به پای میز مذاکره بکشاند یا به دلیل کوتاهی های صورت گرفته، اقداماتی علیه آنها اتخاذ کنند؛ بدین ترتیب مجبور شدیم برای دفاع از خود این قدم را برداریم.

 

ارسال نظر

 
1