خبر فوری

 
حمله وحشیانه افراط گرایان هندو به مسجدی در دهلی نو
کد خبر :1989430294

14:50 1401/07/23


برچسب ها : افراط گرایان هندو, افراط گرایی, پلیس دهلی نو, دهلی نو, ضرب و شتم, مسجد, مسلمانان هند,

صدها تن از افراط گرایان هندو با حمله به مسجدی در روستای بهورا کلان واقع در حومه دهلی نو پایتخت هند اقدام به ضرب و شتم نمازگزاران و غارت اموال مسجد نمودند.


دهلی نو: به گزارش راز نیوز| صدها تن از افراط گرایان هندو با حمله به مسجدی در روستای بهورا کلان واقع در حومه دهلی نو پایتخت هند اقدام به ضرب و شتم نمازگزاران و غارت اموال مسجد نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نزدیک به 200 تن از افراط گرایان هندو در حین ادای نماز عشا در چهارشنبه شب مسجد مسلمانان واقع در منطقه گروگرام پایتخت هند که محل استقرار دفاتر شرکت های چند ملیتی است را به صورت وحشیانه مورد تعرض قرار دادند.

طبق اعلام منابع محلی آگاه، مهاجمان در جریان این حمله با ورود به مسجد اقدام به شکستن شیشه و وارد نمودن خسارت به محیط مسجد نمودند، آنان همچنین نمازگزاران را مورد ضرب و شتم قرار داده و مسلمانان را به اخراج از روستا تهدید کردند.

علی رغم تشکیل پرونده قضایی از جانب پلیس منطقه، تاکنون هیچ فردی در این رابطه بازداشت نشده است، طبق شکایت نامه درج شده از سوی نذر محمد افسر پلیس تنها چهار خانوار در روستای مذکور سکونت دارند.

صابر قاسمی روزنامه نگار فعال در منطقه گروگرام در این خصوص خبر داد: سازمان های افراط گرای هندو پیش از این نیز مسلمانان را از ادای نماز در این منطقه منع می کردند، اما هجوم به مسجد و ضرب و شتم نمازگزاران برای نخستین مرتبه در این منطقه رخ داد.

وی افزود: این رویداد هیچ جای تعجب ندارد زیرا چندی قبل نیز افراط گرایان هندو در عبادات مذهبی مسلمانان مداخله و مزاحمت نمودند، در آن هنگام به جوانان هندو گفته شد اکنون وقت آن رسیده است تا دست به اسلحه ببریم و همانگونه نیز صورت گرفت.

این روزنامه نگار هندی در ادامه گفت: سازمان های افراط گرای هندو از مدت قابل توجهی علیه مسلمانان هند فعال شده اند و اکنون مدارس و مساجد آنان را در اهداف خود قرار داده اند که در تمام کشور در جریان است و این حمله تنها بخشی از روند است.

اصل ماجرا

استوار نذر محمد افسر پلیس منطقه در شرح این حادثه ابراز داشت: این حادثه از صبح روز چهارشنبه آغاز گردید زمانی که تعداد 200 فرد مسلح و افراط گرای هندو به رهبری راجش چوهان معروف به بابو، انیل بهدوریا و سنجه ویاس یک مسجد را مورد محاصره قرار داده و به داخل آن هجوم بردند، آنان نمازگزاران را به اخراج از روستا تهدید کردند.

به گفته مقامات پلیس، محمد نذر در این شکایت نامه خود عنوان داشت: حوالی شب در حین ادای نماز بار دیگر مهاجمان هندو به مسجد یورش برده و مسجد را از ضلع بیرونی قفل کردند و ما را تهدید به قتل نمودند.

مسلمانان روستان بلافاصله هجوم به مسجد را به پلیس گزارش دادند اما تا زمان رسیدن نیروهای پلیس، تمامی مهاجمان از محل گریختند.

طبق اطلاعات دریافت شده، مهاجمان افراط گرای هندو در جریان یورش به مسجد چندین جلد قرآن کریم و دیگر کتب مذهبی را پاره کرده و دیگر اقلام موجود در مسجد را نیز به غارت بردند.

گفتنی است این نخستین مرتبه نیست که عبادت گاه های مسلمانان در هریانه و یا گروگرام مورد هجوم افراط گرایان هندو قرار می گیرد، پیش از این نیز چندین موارد مشابه در این مناطق رخ داده است.

سال گذشته نیز در همین منطقه سازمان های افراط گرای هندو در اعتراض به برگزاری نماز در میدان اصلی شهر دست به تظاهرات زدند.

این تظاهرات تا چندین ماه با فاصله های زمانی مختلف ادامه داشت و پلیس نسبت به حل مشکل و انجام مطالبات سازمان های هندو وعده داد، این امر منجر به تعطیلی ادای فریضه نماز از سوی مسلمانان در مناطق مختلف گردید.

ارسال نظر

 
1