خبر فوری

 
حمله هوایی ارتش یمن به فرودگاه بین المللی دبی
کد خبر :1950727691

14:23 1397/07/09


برچسب ها : ابوظبی, امارات, امارات متحده عربی, دبی, فرودگاه, یمن,

براساس گزارش معاون سخنگوی ارتش یمن، حمله هوایی ارتش یمن به فرودگاه بین المللی دبئی، منجر به مختل شدن بسیاری از پروازها از این فرودگاه شده است.


براساس گزارش معاون سخنگوی ارتش یمن، حمله هوایی ارتش یمن به فرودگاه بین المللی دبی، منجر به مختل شدن بسیاری از پروازها از این فرودگاه شده است.

براساس اخبار منتشر شده از تلویزیون المسیره، صبح روز یکشنبه، ارتش یمن و نیروهای انصاراللہ باهمکاری یکدیگر، توسط پهپاد جنگی به فرودگاه بین المللی دبی حمله کردند.

براساس گزارش های وزارت دفاع و ارتش یمن، پهپاد نیروی ارتش یمن پس از طی مسافت 1200 کیلومتر به فرودگاه بین المللی دبی حمله کرد. که در اثر این حمله سیستم پروازهای این فرودگاه مختل و دچار مشکل شد.

براساس گفته های معاون سخنگوی نیروی ارتش یمن ،این حمله در پاسخ به حملات امارات متحده عربی به سواحل غربی یمن صورت گرفته است.

شرکت ارتش امارات متحده عربی در جنگ علیه یمن و اقدامات مجرمانه این ارتش در سواحل غربی یمن، موجب حملات ارتش یمن به فرودگاه بین المللی دبی شده است. این درحالی است که ارتش یمن در تاریخ 27 آگوست نیز به فرودگاه دبی حمله هوایی کرده بود.

ارتش یمن در تاریخ 26 جولای، فرودگاه بین المللی ابوظبی را نیز مورد حمله هوایی قرار داده بود که این حمله توسط پهپاد صماد 3 انجام گرفته بود.

درادامه گزارشات از یمن، خبرها حاکی از آن است که، ارتش یمن به همراه نیروی بسیج مردمی (انصاراللہ) ، شنبه شب، توسط موشک بالستیک به مواضع نظامی عربستان سعودی موجود در جیزان نیز حمله کردند.
این حمله توسط موشک زلزال 1 صورت گرفته است که موجب وارد شدن خساراتی به پایگاه نظامی الاشجارِ عربستان سعودی و کشته وز خمی شدن تعداد زیادی از نظامیان ارتش متحده عربستان شده است.

به گفته بخش اطلاعاتی حملات ارتش یمن، ارتش یمن به همراه نیروهای انصاراللہ با مشارکت یکدیگر به کاروان نظامی ارتش متحد عربستان در منطقه حیس در شهر الدریهمی حمله کرده و موجب نابودی این کاروان شدند. گزارش ها حاکی از آن است که این حمله، موجب کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از نیروهای ارتش متحده عربستان سعودی نیز شده است.

علاوه بر حملات مذکوره یمنی ها ، ارتش یمن به همراه نیروی بسیج مردمی به مقر های نظامی ارتش متحده عربستان سعودی در مناطقی از استان الحدیده و حریب حمله کرده و نیروهای نظامی موجود در مقر ها را به هلاکت رساندند.

ارتش یمن از پیشروی ارتش متحده عربستان سعودی در منطقه الزهرا / شهر البیضاء جلوگیری کرده و مقرهای نظامی دشمن در شهر البیضاء را بمباران کرد.

ارسال نظر

 
1