خبر فوری

 
 
حمله مسلحانه گروه شبه نظامی بی ال ای بلوچ به پاسگاه ارتش پاکستان در مناطق هرنایی و بولان
کد خبر :163137051

11:37 1399/04/15


برچسب ها : ارتش آزادی بخش بلوچ, ارتش پاکستان, افراد مسلح ناشناس, بولان, شبه نظامیان بلوچ, گروه های مسلح بلوچ, هرنائی,

افراد مسلح ناشناس پاسگاه ارتش پاکستان و یک معدن ذغال سنگ در استان هرنایی بلوچستان را هدف قرار دادند. تکمیلی:جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ در بیانیه ای مسئولیت حملات در بلوچستان علیه نیروهای امنیتی و معدن ذغال سنگ را بر عهده گرفت.


 

بلوچستان: به گزارش راز نیوز| افراد مسلح ناشناس پاسگاه ارتش پاکستان و یک معدن ذغال سنگ در استان هرنایی بلوچستان را هدف قرار دادند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، افراد مسلح ناشناس روز گذشته یک پاسگاه ارتش پاکستان واقع در منطقه زردآلو از توابع استان هرنایی را مورد حمله قرار دادند، طبق اعلام منابع آگاه این حملات تلفات قابل توجهی را به ارتش پاکستان وارد آورده است.

افراد مسلح ناشناس همچنین یک معدن ذغال سنگ واقع در همین را نیز هدف حمله قرار داده و دو تن از مسئولان مربوطه را نیز به همراه خود بردند.

از سوی دیگر افراد مسلح ناشناس دو روز قبل با حمله به یک پاسگاه نیروهای لیویز واقع در منطقه "چپر لیت" در استان بولان تمامی مهمات و سلاح های موجود در این پاسگاه نظامی را به غارت بردند، تاکنون هیچ اطلاعی از تلفات جانی در پی این حمله گزارش نشده است.

لازم به ذکر است اینگونه حملات همواره از سوی گروه های جدایی طلب بلوچ صورت می گیرد، اما تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است.


 

تکمیلی: جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ در بیانیه ای مسئولیت حملات در بلوچستان را بر عهده گرفت و گفت: شبه نظامیان طی حمله ای به پاسگاه نیروی لیویز در منطقه چپرلت از توابع هرنائی، ضمن به کنترل در آوردن این پاسگاه، اسلحه و مواد منفجره موجود را ضبط کردند، درحالیکه نیروهای لیویز در اثر این حمله پا به فرار گذاشتند.

وی افزود: شبه نظامیان طی حمله شب گذشته علیه ایست بازرسی سپاه مرزی FC در منطقه زرد آلو بوسیله خمپاره و سلاح های سنگین نیز خسارت قابل توجه جانی و مالی به این گروه وارد آورده و در این بین طی حمله ای دیگر نیز، معدن ذغال سنگ یکی از افراد تحت حمایت ارتش پاکستان را هدف قرار دادند. شبه نظامیان طی حمله به معدن، علاوه بر به آتش کشیدن ماشین آلات معدن و وسایل نقلیه، دو نفر را دستگیر کردند.

جیئند بلوچ خاطر نشان کرد که سعی و تلاش ما بر این است تا حد الامکان نیروهای لیویز را هدف قرار ندهیم، اما درصورت ایجاد موانع علیه جنبش ملی بلوچ و شبه نظامیان بلوچ، از عدم حمله به این نیرو، مجبور به صرف نظر شده و عملیات انجام می دهیم. صاحبان معادن ذغال سنگ در منطقه زرد آلو شاهرگ و اطراف آن، به همراه ارتش و سازمان های اطلاعاتی پاکستان، ضمن ایجاد موانع در مسیر شبه نظامیان، در حال غارت اموال سرزمین بلوچ هستند، پس از بازجویی از افراد دستگیر شده، در مورد آزادی یا مجازات آنها تصمیم گیری خواهد شد. اگر صاحبان معادن ذغال سنگ دست از حمایت ارتش و سازمان های اطلاعاتی پاکستان بر ندارند، در آینده به شدت هدف حملات قرار خواهند گرفت.

ارسال نظر

 
1