خبر فوری

 
 
حمله مجدد پهبادهای آمریکایی به طالبان افغانستان طی یک هفته/کشته شدن یک فرمانده طالبان و 5 تن دیگر
کد خبر :1032996441

10:44 1397/09/13


برچسب ها : آمریکا, حمله پهبادی, طالبان افغانستان, هلمند,

پهبادهای آمریکایی برای دومین بار طی هفته جاری مواضع طالبان در ولایت هلمند افغانستان را هدف قرار دادند


کابل:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری جیو، پهبادهای آمریکایی برای دومین بار طی هفته جاری مواضع طالبان در ولایت هلمند افغانستان را هدف قرار دادند که در نتیجه این حمله یک فرمانده بلندپایه طالبان افغانستان به نام عبدالقیوم معروف به روحانی و 5 تن دیگر از اعضای طالبان به هلاکت رسیدند.

بر اساس گزارش رسانه های افغانستان، حمله پهباد آمریکایی روز گذشته در منطقه بهرامچه ولایت هلمند افغانستان به وقوع پیوست که خسارت بسیار شدیدی به طالبان افغانستان وارد آورده است.

فرمانده کشته شده طالبان افغانستان در این حمله به نام عبدالقیوم معروف به روحانی از برنامه ریزان طالبان در ولایت غور افغانستان بود که به همراه 5 تن از همراهان خود در حال عبور از منطقه بهرامچه ولایت هلمند بود.

لازم بذکر است در تاریخ 10 آذر، پهبادهای آمریکایی با حمله به مواضع طالبان در منطقه نوزاد ولایت هلمند افغانستان، رئیس کمیسیون نظامی طالبان به نام ملا عبدالرحیم منان و 5 تن دیگر را به هلاکت رسانده بودند.

این حملات از سوی نیروهای آمریکا در حالی صورت میگیرد که آمریکا بارها خواهان ایجاد زمینه برای مذاکرات صلح با افغانستان شده است و بدین منظور زلمی خلیل زاد نماینده خصوصی آمریکا در امور افغانستان نیز به منطقه آمده است.

جیمز میتس وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا در سخنان اخیر خود گفته بود مقامات کاخ سفید در تلاش هستند تا پایان سال جاری میلادی،جنگ افغانستان را خاتمه بخشند و برای این منظور همکاری سازمان ملل و دیگر کشورهای منطقه امری ضروری است.

ارسال نظر

 
1