خبر فوری

 
حمله عناصر تکفیری به دسته عزاداری در بلتستان زنگ خطری برای تشیع
کد خبر :277892348

16:14 1400/06/01


برچسب ها : افراد تکفیری, بلتستان, حمله, دسته عزاداری, سپاه صحابه, شیعه, شیعیان پاکستان,

محمد حسن جمالی از ستون نویس های پاکستان در مقاله ای با عنوان چند نکته مهم پیرامون حمله اخیر عناصر تکفیری به دسته عزاداری در شهر غوری، این حمله را زنگ خطر بزرگی برای شیعیان سراسر پاکستان به ویژه اهالی بلتستان عنوان کرد.


بلتستان: به گزارش راز نیوز| محمد حسن جمالی از ستون نویس های پاکستان در مقاله ای با عنوان چند نکته مهم پیرامون حمله اخیر عناصر تکفیری به دسته عزاداری در شهر غوری، نوشت: همچون سراسر پاکستان مردم بلتستان نیز به منظور ابراز ارادت محضر سیدالشهداء اباعبدالله الحسین علیه السلام مشتاقانه عزاداری می کنند تا پیروزی تفکر حسینی و شکست یزید را در انظار عمومی به نمایش گذارند.

وی افزود: بلتستان به عنوان یک منطقه امن بدون هیچگونه مشکلی و به صورت آزاد شیعیان عزاداری می کنند. اما امسال تعدادی از عناصر تفرقه گرا دسته عزاداری در شهر گنگچی غواری را طی حمله ای (با پرتاب سنگ به سمت عزاداران) هدف قرار داده و تلاش ناموفق برای شعله ور کردن آتش تفرقه گرایی انجام دادند. این حرکت نشان داد که تفکر تکفیری ضمن نشر، تبدیل به یک درخت مستحکم شده است و مدرسه دینی وهابی "دارالعلوم غواری" تحت حمایت ریال های عربستان سعودی درحال پرورش تعداد قابل توجهی از نیروهای تروریستی است که درآینده شاهد خروج عناصری چون مولوی عبدالعزیز تکفیری از این مدرسه دینی خواهیم بود. مولوی عبدالعزیز با خروج از این مدرسه دینی شعار "یزید زنده باد " را سر داد.

محمد حسن جمالی در ادامه این مقاله خود، اظهار داشت: بدون شک این زنگ خطر بزرگی برای کل پاکستان من جمله اهالی بلتستان است. فاجعه غوری کلید بیداری برای همه افراد آگاه، به ویژه علمای برجسته، رهبران، شخصیت های سیاسی و اجتماعی ایالت گلگیت بلتستان است. این یک حقیقت غیرقابل انکار است که مدرسه دینی دارالعلوم غواری مرکز توسعه و نشر ایدئولوژی تکفیری در بلتستان به شمار می رود. بر هیچکس پوشیده نیست که در گذشته بسیاری پس از آموزش فکری در همان مدرسه به بخشی از داعش درآمدند و به لشکر موسوم به مجاهدین پیوسته و در جنگ علیه مسلمانان در سوریه، یمن و افغانستان کشته شدند که اجساد اکثر آنها به روستاهای محل سکونتشان بازگردانده شده و دفن شده است.  (شایان ذکر است بازگشت اجساد عناصر تروریستی پاکستانی که به عضویت داعش درآمدند تنها به منطقه بلتستان محدود نمی شود بلکه مردمان شیعه ایالت های دیگر پاکستان نیز مناطقی را می شناسند که افرادی که از آنجا به داعش پیوسته اند اجسادشان بازگردانده شده و در همان منطقه خودشان دفن شده است. )

 

این امر که این چند عناصر تکفیری یزیدی پس از جلب نظر مقامات منطقه این حرکت و حمله را انجام داده اند، امری واضح است. البته پس از منتشر شدن این خبر چون آتش در جنگل در سراسر بلتستان، جوانان شیعه به همراهی روحانیون مناطق خود به سمت غوری حرکت کرده و در منطقه ای که حمله صورت گرفته بود با اجتماع بزرگ به اعتراضات و عزاداری پرداخته و پیامی خطاب به عناصر تکفیری تروریستی منطقه ارسال کردند. انجمن ها و سازمان های مختلف شیعه با اجتماع بزرگ این حمله را به شدت محکوم کرده و درخواست مجازات فوری افراد درگیر در این حادثه را کردند.

نویسنده در پایان این مقاله ضمن درخواست اتحاد و انسجام بیشتر میان گروه ها و سازمان های مختلف شیعه در سراسر پاکستان، از علما و روحانیون خواستار برداشتن قدمی برای مبارزه با اقدامات تکفیری تروریستی مدرسه دینی دارالعلوم غواری و برگزاری جلسات اسلام شناسی، درس آزادگی حسین علیه السلام و دشمن شناسی را کرد.

 

بخوانید: حملات عناصر تکفیری تروریستی به دسته های عزاداری در بلتستان و پنجاب

ارسال نظر

 
1