خبر فوری

 
حمله شبه نظامیان ارتش آزادی بخش بلوچ به ارتش پاکستان
کد خبر :2071181690

20:56 1399/03/06


برچسب ها : ارتش آزادی بخش بلوج, حمله, شبه نظامیان بلوچ, لیویز,

جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچستان در پیامی مسئولیت حمله امروز به نیروی لیویز تحت حمایت ارتش پاکستان در منطقه زهری از توابع خضدار را برعهده گرفت.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچستان در پیامی ضمن برعهده گرفتن مسئولیت حمله به ارتش پاکستان در منطقه زهری از توابع خضدار، تصریح داشت: شبه نظامیان امروز طی عملیاتی در بازار نورگاما یکی از نظامیان لیویز ارتش پاکستان به اسم سلمان را به هلاکت رسانده و ریاض و شبیر را زخمی کردند که این افراد از مدتی طولانی در "فهرست هدف" شبه نظامیان قرار داشتند. این افراد تحت حمایت ارتش پاکستان فعالیت هایی علیه جنبش ملی بلوچ داشته و سه فرد نیروی لیویز برای جاسوسی در زهری و مناطق اطراف علیه شبه نظامیان بلوچ مورد استفاده قرار می گرفتند. این افراد نه تنها تحت حمایت سازمان های امنیتی پاکستان، بلکه از پشتیبانی و همکاری امرا، رهبران بومی و گروه های افراط گرای تروریستی نیز برخوردار هستند.

وی افزود: این افراد از اعضای گروه ریاض (فرد زخمی شده) نیروی لیویز بودند. این افراد نه تنها در اقداماتی علیه جنبش ملی بلوچ، بلکه به همراه فروش مواد مخدر، زورگیری و دزدی، در بسیاری از دیگر جرایم اجتماعی نیز نقش داشته و قوم بلوچ را اذیت می کردند.

جیئند بلوچ خاطر نشان کرد، ارتش آزادی بخش بلوچ پس از هدف قرار دادن عطاء الله زهری از افسران نیروی لیویز در 7 تیر 1398، در پیامی ابراز داشته بود که اکنون، دشمن، نیروی لیویز را به صورت آشکارا علیه شبه نظامیان آزادی طلب بلوچ استفاده می کند و در آخرین پیام هشدار به نیروی لیویز اخطار داده بودیم که کار در هر نهاد نظامی دشمن، از جمله پلیس و لیویز، در رده دشمنی با بلوچ قرار می گیرد ، اما به این دلیل که اکثریت این نیروها بلوچ هستند، به شرط بی طرف بودن طی امتیازی ویژه حمله ای علیه آنان صورت نمی گیرد. اما بسیاری از نیروهای لیویز با بی اعتنایی به ییام اخطار سازمان، بجای بی طرف بودن، با حرکت در مسیر ارتش دشمن، اقداماتی علیه جنبش ملی بلوچ انجام دادند. امروز نیز ارتش آزادی بخش بلوچ پس از شناسایی، چنین افرادی را هدف قرار داده است. دو فرد زخمی شده نیز همچنان در "فهرست هدف" شبه نظامیان قرار دارند و به زودی آنها را به سزای اعمالشان خواهیم رساند.

سخنگو در پایان خاطر نشان کرد، بی ال ای همچنان بر سیاست عدم حمله به نیروی پلیس و لیویز در صورت بی طرف بودن پایبند است اما اگر فعالیت های ضد بلوچ توسط این نهاد ها شدت پیدا کند، ما نیز در سیاست های خود تجدید نظر خواهیم کرد.  

ارسال نظر

 
1