خبر فوری

 
 
حمله جراحی احتمالی هند در پاکستان
کد خبر :946190691

17:49 1397/10/07


برچسب ها : پاکستان, حمله جراحی, حمله نظامی, هند, هندوستان,

بیانیه شیخ رشید وزیر راه آهن پاکستان در رابطه با حمله مخفیانه احتمالی هندوستان به پاکستان با واکنش حزب مردم هند BJP مواجه شده است.


بیانیه شیخ رشید وزیر راه آهن پاکستان در رابطه با حمله مخفیانه احتمالی هندوستان به پاکستان با واکنش حزب مردم هند BJP مواجه شده است.


سخنگوی حزب مردم هند با اشاره به بیانیه شیخ رشید اظهار داشته است که دولت مودی تنها در صورتی به پاکستان حمله جراحی خواهد کرد که در رابطه با حضور و یا وجود پناهگاه های تروریستی در این کشور اطلاعات به دست آورد. وی ابراز داشت که سخنان شیخ رشید نشان دهنده این امر است که در پاکستان پایگاه و مخفی گاه تروریست ها وجود دارد.

سخنگوی حزب مردم هند BJP این سخنان خود را در پاسخ به صحبت های وزیر راه آهن پاکستان شیخ رشید در رابطه با حمله جراحی هند به پاکستان ابراز داشته است. شیخ رشید در مصاحبه مطبوعاتی گفته بود که، مودی نخست وزیر فعلی هندوستان به احتمال زیاد برای جمع آوری آراء مردمی در انتخابات پیش روی هند تا قبل از شروع این انتخابات در سال 2019 میلادی به پاکستان حمله جراحی خواهد کرد.

سخنگوی حزب مردمی هند همچنین با اشاره به ادعای دولت جدید پاکستان در رابطه با ساخت پاکستانی جدید گفت : " اگر ادعای پاکستان جدید را دارید، پس چرا تاکنون سخنانی علیه هندوستان به میان می آورید؟ "
وی در ادامه افزود، سخنان شیخ رشید اعتراف به جرم است، این سخنان نشان از آن دارد که نه تنها گروه های تروریستی در پاکستان حضور دارند، بلکه فعال نیز هستند. سخنان شیخ رشید بیانگر آن است که هندوستان حق دارد تا حمله نظامی جراحی در پاکستان انجام دهد.

حمله جراحی (انگلیسی: surgical strike) یک حمله نظامی است که هدف از آن این است که در آن تنها هدف مشروع نظامی مورد نظر آسیب ببیند و خسارات جانبی به ساختمان‌های اطراف، اتومبیل‌ها و زیرساخت‌ها و وسایل عمومی اندک یا صفر باشد.

ارسال نظر

 
1