خبر فوری

 
 
حمله جبهه آزادی بخش بلوچستان به شرکت ساخت و ساز در استان گوادر
کد خبر :2058440567

21:21 1398/01/16


برچسب ها : بلوچستان, بندر گوادر, پاکستان, جبهه آزادی بخش بلوچستان, گهرام بلوچ,

گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان مسئولیت حمله روز سه شنبه 13 فروردین 98 به شرکت ساخت و ساز در استان گوادر بلوچستان پاکستان را بر عهده گرفت.


 

به گزارش راز نیوز، گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان مسئولیت حمله روز سه شنبه 13 فروردین 98 به شرکت ساخت و ساز در استان گوادر بلوچستان پاکستان را بر عهده گرفت. وی در ادامه افزود شبه نظامیان جبهه آزادی بخش بلوچستان روز سه شنبه 13 فروردین 98 در منطقه سورانی استان گوادر به شرکت ساخت و ساز حمله کردند.

در نتیجه این حمله یک نگهبان زخمی و یک تن دیگر نیز جان خود را از دست داد. در حالی 3 تن از نگهبانان که زیر نظر نیروهای امنیتی بودند را گروگان گرفتند. پس از آن شبه نظامیان بلوچ تمام وسایل را آتش زدند و همچنین توسط بلدوزر همین شرکت ساختمان موجود را خراب کردند.

وی در ادامه سفر عمران خان نخست وزیر پاکستان به استان گوادر را محکوم کرد. حکومت پاکستان از 14 سال گذشته در حال کوشش برای احداث فرودگاه بین المللی در گوادر است اما همیشه با مزاحمت های گروهای آزادی خواه بلوچ روبرو بوده است. فقط برای مراسم افتتاحیه فرودگاه هزارن افراد بلوچ دستگیر و ربوده شدند همچنین صدها بلوچ هم توسط نیروهای امنیتی به قتل رسیدند. دولت پاکستان با ساخت شهرک های مسکونی خوهان ساخت پنجاب کوچک در بلوچستان است. در این صورت مردم بلوچ در بلوچستان به اقلیت خواهند رسید و شناخت خود را در به عنوان بلوچ از دست خواهد داد.

وی در ادامه افزود تمام پروژه های موجود در بلوچستان اعم از فرودگاه گوادر مورد حمله شبه نظامیان بلوچ قرار خواهند گرفت. به تمام کشورها، شرکت ها، سرمایه گزاران و پیمانکاران هشدار می دهیم از سرمایه گزاری در بلوچستان خودداری کنند در غیر این صورت ضرر خواهند کرد.

ارسال نظر

 
1