خبر فوری

 
 
حمله تروریست های تحریک طالبان پاکستان به کاروان نیروهای امنیتی پاکستان در شهر پیشاور
کد خبر :1554926765

10:56 1401/07/12


برچسب ها : ارتش پکستان, ایالت خیبر پختون خوا, پذیرش مسئولیت حمله, پیشاور, تبادل آتش, تحریک طالبان پاکستان, تروریست های تحریک طالبان پاکستان, تیراندازی, حمله تروریستی, گروه عبد الرحیم فرمانده تحریک طالبان پاکستان, نیروهای امنیتی پاکستان, کاروان ارتش پاکستان, کشته شدن غیر نظامیان,

تروریست های تحریک طالبان پاکستان به کاروان نیروهای امنیتی پاکستان در منطقه متنی شریکرا شهر پیشاور ایالت خیبر پختون خوا حمله کردند که طی آن 4 سرباز جان باخته و 5 سرباز دیگر زخمی شدند.


پیشاور: به گزارش راز نیوز | تروریست های تحریک طالبان پاکستان به کاروان نیروهای امنیتی پاکستان در منطقه متنی شریکرا شهر پیشاور ایالت خیبر پختون خوا حمله کردند که طی آن 4 سرباز جان باخته و 5 سرباز دیگر زخمی شدند.

بر اساس گزارش های اولیه از این حمله، گروه تحت فرماندهی عبدالرحیم فرمانده گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان به وسیله سلاح های سنگین به کاروان نیروهای امنیتی پاکستان که در حال بازگشت از شهر کوهات به شهر پیشاور بود، حمله کرد. طی این حمله 9 سرباز نیروهای امنیتی پاکستان کشته و زخمی شدند.

پس از این حمله نیروهای تازه نفس پلیس، پلیس مبارزه با تروریسم و سپاه مرزی پاکستان به منطقه اعزام شده و آن را محاصره کردند. تروریست ها با آن ها درگیر شدند و این تبادل آتش تا بیش از 3 ساعت ادامه داشت. طی این درگیری بیش از 6 تروریست گروه تحت فرماندهی عبدالرحیم فرمانده گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان به هلاکت رسیدند و یکی از تروریست های این گروه دستگیر شد.

طی این حمله 2 سرباز سپاه مرزی پاکستان و 2 سرباز ارتش پاکستان به نام پناه و شمس جان باختند. 5 سرباز زخمی شده به نام آصف خان، شکور، نادر، عادل و وسیم نیز برای مداوا به بیمارستان منتقل شده اند و عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی پاکستان در منطقه پایان یافته است. وضعیت برخی از زخمی ها وخیم گزارش شده است.

طی این درگیری مسلحانه یک شهروند غیرنظامی نیز جان باخت و چند غیرنظامی دیگر زخمی شدند. گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

ارسال نظر

 
1