خبر فوری

 
حمله به دفتر مرکزی سازمان ملل در افغانستان
کد خبر :413549129

17:22 1400/05/09


برچسب ها : ارتش افغانستان, افغاستان, درگیری, سازمان ملل, طالبان افغانستان,

در حمله به دفتر مرکزی سازمان ملل در استان هرات واقع در غرب افغانستان یک مامور امنیتی کشته شد.


هرات : به گزارش راز نیوز | در حمله به دفتر مرکزی سازمان ملل در استان هرات واقع در غرب افغانستان یک مامور امنیتی کشته شد.

یک مقام نمایندگی سازمان ملل در افغانستان گفت : ساعاتی پس از ورود طالبان به استان برات، موشک و نارنجک شلیک شد و نیروهای امنیتی افغان و طالبان در نزدیکی دفتر استانی نمایندگی سازمان ملل در افغانستان درگیر شدند.

سازمان ملل در بیانیه ای پس از حمله اعلام کرد : در تلاش است تا تصویری کامل از این حمله بدست آورد و با طرف های مربوطه در ارتباط است.

هنوز مشخص نیست چه کسی به ساختمان حمله کرده است ، اما یک مقام امنیتی غربی گفت که تمام ساختمان های دیپلماتیک در شهر در آماده باش کامل قرار گرفته اند.

نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان افزود : این حمله در ورودی های محوطه که به وضوح اعلام کرده بود ساختمان سازمان ملل است رخ داده است.

دیبوره لیونس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان گفت : حمله به ساختمان سازمان ملل متحد بسیار تاسف آور است و ما آن را به شدت محکوم می کنیم.

نمایندگی سازمان ملل تایید کرد که در این حادثه به هیچ پرسنل سازمان آسیبی نرسیده است.

از سوی دیگر ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در بیانیه ای در توئیتر گفت : این احتمال وجود دارد که محافظان در جریان تبادل آتش در نزدیک این دفتر زخمی شده باشند.

وی افزود : جنگجویان طالبان در محل حاضر شدند و ساختمان دیگر در خطر نیست.

ارسال نظر

 
1