خبر فوری

 
 
حمله به خودروی نیروی دریایی ارتش پاکستان در منطقه گوادر بلوچستان
کد خبر :1318210205

15:35 1399/12/17


برچسب ها : ارتش آزادی بخش بلوچ, ایالت بلوچستان, بندر گوادر, تیراندازی, حمله, حمله به نظامیان, شبه نظامیان بلوچ, گوادر, نیروی دریای پاکستان, نیروی دریایی ارتش پاکستان,

آزاد بلوچ: طی حمله شبه نظامیان سازمان به نیروی دریایی ارتش پاکستان، چهار نظامی کشته شده و دو تن نیز زخمی شدند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز | در حمله افراد مسلح به خودروی نیروی دریایی ارتش پاکستان در منطقه گنز منطقه ساحلی گوادر دو تن از پرسنل نیروی دریایی ارتش پاکستان به نام های نعمان و سهیل جان باختند درحالی که یک نفر به نام رضا نیز زخمی شد.

به گفته منابع آگاه، این خودرو درحال عزیمت از منطقه جیوانی به گنز بود که مورد هدف تیراندازی افراد مسلح بلوچ قرار گرفت. یک مقام امنیتی نیز ابراز داشت که در نتیجه این تیراندازی یک ملوان و یک آرایشگر نیروی دریایی پاکستان جان باختند و یک افسر نیروی دریایی دیگر نیز مجروح شد.

پس از حادثه بلافاصله نیروهای امنیتی در محل حادثه حضور پیدا کرده و مجروحان را به بیمارستان شهر کراچی منتقل کردند و پیکرهای جان باختگان نیز به مکانهای مشخص شده منتقل شدند.

به گفته دستیار کمیسار گوادر کاپیتان بازنشسته اطهر عباس منطقه ای که حمله صورت گرفته محاصره شده است اما تاکنون هیچ دستگیری انجام نشده است و تحقیقات بیشتر در مورد این حمله ادامه دارد.

همچنین ظهیر بلیدی وزیر خزانه ایالت بلوچستان این حمله را محکوم کرد.

تکمیلی:

آزاد بلوچ سخنگوی ارتش آزادیبخش بلوچ طی پیامی با برعهده گرفتن مسئولیت این حمله، اظهار داشت که شبه نظامیان ما نیروی واکنش سریع نیروی دریایی ارتش پاکستان را با استفاده از سلاح های به روز و خودکار هدف قرار دادند که طی آن به همراه سهیل، رضا و نعمان 4 نیروی نظامی کشته شده و دو تن نیز به شدت زخمی شدند.

وی افزود: ما می خواهیم این پیام را به دنیا مخابره کنیم که ما توانایی هدف قرار دادن نیروهای ارتش پاکستان در هر زمان و مکانی را داریم. نیروی دریایی پاکستان در خط مقدم استعمار سواحل بلوچستان به ویژه گوادر است، پاکستان و چین درحال ایجاد یک پایگاه دریایی هستند. این حمله ما پیام دیگری نیز داشت که نیروی دریایی که مدعی است می تواند از منافع دیگر کشورها با استفاده از ژئو استراتژیک بلوچستان حفاظت کند، حتی قادر به حفاظت از نیروهای خود نیز نیست، چگونه می تواند از منافع دیگر کشور ها حفاظت کند؟ هیئت حاکمه پاکستان به بهانه پروژه های سی پیک در ایالت بلوچستان و بندر گوادر درحال ایحاد موانع و دشوار کردن زندگی شهروندان بلوچ و مجبور کردن آنها به کوچ اجباری است، حتی شهروندان بلوچی که از چند صد سال گذشته با استفاده از سواحل بلوچستان درپی ماهیگیری امرار معاش می کردند نیز هم اکنون با مشکلات زیادی مواجه هستند؛ چنین حملات ما تا تشکیل بلوچستانی مستقل و آزاد ادامه خواهند داشت.

ارسال نظر

 
1