خبر فوری

 
 
حمله به خودروی حیدر ساسولی از اعضای جوخه مرگ بوسیله ارتش جمهوری خواه بلوچ
کد خبر :1286294040

15:27 1400/04/19


برچسب ها : ارتش جمهوری خواه بلوچ, جوخه مرگ, دستگیری, شبه نظامیان بلوچ, عملیات نظامی,

بیبگر بلوچ سخنگوی ارتش جمهوری خواه بلوچ طی بیانیه ای گفت: شبه نظامیان بلوچ خودروی حیدر ساسولی یکی از اعضای اصلی جوخه مرگ را هنگامی که از خانه به طرف نوشکه در حال حرکت بود، بوسیله بمب کنترل از راه دور مورد هدف قرار دادند


 

بلوچستان: به گزارش راز نیوز| بیبگر بلوچ سخنگوی ارتش جمهوری خواه بلوچ طی بیانیه ای گفت: شبه نظامیان بلوچ خودروی حیدر ساسولی یکی از اعضای اصلی جوخه مرگ را هنگامی که از خانه به طرف نوشکه در حال حرکت بود، بوسیله بمب کنترل از راه دور مورد هدف قرار دادند.

در این حمله عطاالله پسر حیدر ساسولی از اعضای جوخه مرگ به همراه دو کارمندش به شدت زخمی شدند، حیدر ساسولی و پسرش عطاالله طی سالیان گذشته تحت حمایت و فرماندهی رحیم ساسولی و حافظ ممتاز به فعالیت علیه ملی گرایان بلوچ مشغول بودند.

وی در عملیات های تفتیشی مناطق کوهستانی نوشکی و خاران مانند ریکو، انجیری، خاخوئی، هژده خول، منجرو و دیگر مناطق به همراه ارتش پاکستان به طور مستقیم نقش داشته است، همچنین وی در سرقت دام و دیگر وسایل افراد فقیر طی عملیات ها دست داشته است.

بیبگر بلوچ افزود: در ماه گذشته شبه نظامیان بلوچ توانستند یکی از کارمند های گروه سعید لاتو به نام شکاری پیر بخش از اعضای اصلی جوخه مرگ را هنگام که وی به دنبال مخفی گاه شبه نظامیان بود دستگیر کنند، طی بازجویی وی اعتراف کرد در عملیات کولواه  در تاریخ 5 آبان     1399 که بوسیله جوخه مرگ و به سرپرستی سعید لاتو انجام شد بطور مستقیم دخیل بوده است،  در این عملیات همرزم ما مختار جان معروف به کنر نیز شهید شد، وی همچنین در چندین عملیات نظامی دیگر  حضور داشت که در آن خانه افراد فقیر سوزانده شد.

پس از اعتراف وی به اعدام محکوم شد، به دنبال آن وی به ضرب گلوله کشته شد، بیگبر بلوچ گفت: مبارزه ما تا دست یابی به میهن مستقل ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

 
1