خبر فوری

 
 

کابل: به گزارش راز نیوز| منابع خبری از حمله انفجاری علیه خودروی حامل مولوی عبدالله باجوری از فرماندهان ارشد گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در منطقه شلتن استان کنر افغانستان خبر داده و گفتند: در این انفجار به همراه عبدالله باجوری، 4 تن از همراهان وی به هلاکت رسیده اند.

این درحالی است که برخی رسانه ها از زخمی شدن سه تن از جمله فرمانده و دستیار نزدیک مفتی نور ولی محسود امیر این گروه تروریستی به نام عبدالله باجوری از اهالی منطقه باجور پاکستان خبر داده اند.

گفته می شود که اسامی دو فرد همراه دیگر که زخمی شده اند حمزه و حکمت بابا می باشد.

به گفته منابع، نیروهای طالبان افغانستان چند روز گذشته منزل مولوی عبدالله باجوری را محاصره و به داخل آن یورش برده و عملیات جستجو انجام داده بودند که سپس به درگیری میان طالبان پاکستان و افغانستان منجر شد. با این حال با دخالت مفتی نور سید ملقب به ابو عمر محسود فرماندار سایه تحریک طالبان پاکستان برای ملاکند، موضوع به صورت مسالمت آمیز حل شد.

 

ناگفته نماند که بسیاری از اعضای گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان TTP در افغانستان در عملیات های مختلف از جمله هواپیماهای بدون سرنشین یا ترور های هدفمند کشته شده اند. به گفته منابع پاکستانی، تحریک طالبان پاکستان در استان های ننگرهار و کنر افغانستان مخفیگاه های مستحکمی دارند و از آنجا چندین مرتبه به نیروهای مرزبانی پاکستان حمله کرده اند.

باجوری یکی از فرماندهان ارشد تحریک طالبان پاکستان است که در سال 2014 میلادی جناح جماعت الاحرار را تاسیس کرد و بعدا در زمان فضل الله خراسانی دوباره به تحریک طالبان پاکستان پیوست.

ارسال نظر

 
1