خبر فوری

 
حمله انتحاری حزب الاحرار به داتا دربار واقع در شهر لاهور
کد خبر :658553422

16:08 1398/02/18


برچسب ها : پاکستان, پلیس پنجاب, پنجاب, حزب الاحرار, حمله انتحاری, لاهور,

امروز (چهارشنبه) به داتا دربار واقع در شهر لاهور حمله انتحاری صورت گرفت. در این حمله بیش از 25 نفر زخمی و 3 افسر پلیس به همراه 10 تن از شهروندان جان خود را از دست دادند.


 

به گزارش راز نیوز، امروز (چهارشنبه) به داتا دربار واقع در شهر لاهور حمله انتحاری صورت گرفت. در این حمله بیش از 25 نفر زخمی و 3 افسر پلیس به همراه 10 تن از شهروندان جان خود را از دست دادند.

به گفته پلیس این حمله انتحاری روبروی درب 2 مزار علی هجویری در نزدیک خودروی پلیس رخ داد. عارف نواز رئیس پلیس ایالت پنجاب اعلام کرد این حمله انتحاری بود و هدف این حمله نیروهای پلیس بودند. طبق اطلاعات به دست آمده حدود 7 کیلوگرم مواد منفجره در این انفجار استفاده شد و اگر این مقدار مواد در داخل مزار منفجر می شد آسیب های بیشتری وارد می کرد.

پس از انفجار نیروهای امدادی و پلیس به محل حادثه رسیدند. زخمی ها را به بیمارستان نزدیک محل حادثه انتقال دادند. نیروهای امنیتی محل حادثه را قرق کرده و در حال جمع آوری مدارک هستند. پس از این حمله مزار برای مردم بسته شده است و افرادی که در مزار بودند از درب پشتی خارج شدند.

طبق اطلاعات به دست آمده در تصاویر دوربین مدار بسته نوجوان 15 یا 16 از کوچه به نزدیک ون پلیس می رسد و به افراد پلیس حمله می کند که پس از چند ثانیه خود را منفجر می کند.

تا کنون در این حادثه 5 افسر پلیس به همراه 8 نفر دیگر جان خود را از دست داده اند و بیش از 25 نفر زخمی شدند که 4 نفر در وضعیت وخیم قرار دارند.

مسئولیت این حمله را حزب الاحرار بر عهده گرفته است. عبد العزیز یوسفزئی سخنگوی حزب الاحرار این حمله را با نام عملیات شامزئی اعلام کرد و گفت هدف این حمله نیروهای پلیس بودند.

لازم به ذکر است در تاریخ 11 تیر 1389، دو انتحاری پس از ورود به مزار خود را منفجر کردند که در آن حمله 175 نفر زخمی و 42 تن جان خود را از دست دادند.

ارسال نظر

 
1