خبر فوری

 
 
حملات طالبان افغانستان بر نیروهای امنیتی
کد خبر :1770081326

19:38 1397/11/16


برچسب ها : ارتش, افغانستان, پلیس, تروریست, تروریسم, حمله, طالبان,

در اثر دو حمله گروه تروریستی طالبان افغانستان 21 تن از نظامیان افغان جان باختند.


 

به گزارش راز نیوز به نقل از دان ، در اثر دو حمله گروه تروریستی طالبان افغانستان 21 تن از نظامیان افغان جان باختند.
در اثر حمله طالبان افغانستان به نیروهای امنیتی در بغلان، 11 تن از نیروهای امنیتی جان خود را از دست دادند. گفتنی است حملات تروریستی طالبان زمانی انجام شده اند که هیئت این گروه تروریستی با رهبران افغانستان در حال انجام مذاکرات در رابطه با صلح این کشور در روسیه هستند.
در این مذاکرات رهبران طالبان، حامد کرزئی رئیس جمهور اسبق افغانستان، رهبران اپوزیسیون و بزرگان قبایل در روند مذاکرات در حال جریان در روسیه شرکت دارند، اما مقامات دولتی این کشور بخشی از مذاکرات نیستند.

صفدر محسنی رئیس شورای ایالتی طی اشاره به حمله طالبان بر نیروهای پلیس در مرکز بغلان گفت : درگیری میان دو طرف به مدت 2 ساعت به طول انجامید. همچنین این حمله موجب زخمی شدن 5 تن از نیروهای افغانستان نیز ‌شده است، از طرفی طالبان پس از درگیری تسلیحات نظامی نیروها را به همراه خود برد.

وی افزود : طالبان با حمله دوشنبه شب خود به منطقه نامبرده، پاسگاه نیروها را به تسلط خود در آورد.

از طرفی طالبان با حمله به شبه نظامیان مورد حمایت دولت افغانستان در سمنگان، موجب جان باختن یک زن و 10 تن دیگر شدند. سخنگوی فرمانداری ایالت با اشاره به حمله طالبان در منطقه نامبرده اظهار داشت که این حمله موجب زخمی شدن 4 تن نیز شده است.
وی از هدف قرار گرفتن شهروندان معمولی اعم از زنان و کودکان توسط گروه تروریستی طالبان خبر داد و افزود : منطقه ای که مورد حمله طالبان قرار گرفته است به دلیل دور بودن از مرکز، مردم آن برای حفاظت از خود اسلحه به همراه دارند.

ناگفته نماند که طالبان مسئولیت دو حمله ذکر شده را بر عهده گرفته است.

 


این درحالی است که خبرگزاری Voice Of America  با اشاره به حملات گروه تروریستی طالبان از جان باختن دست کم 40 نیروی نظامی خبر داده است.

این خبرگزاری نوشت : سیف الله امیری معاون رئیس شورای ایالتی در گفت‌وگو با رسانه ها گفت : طی این حمله دست کم 25 نظامی ارتش و 3 نیروی پلیس جان باخته و حدود 20 تن دیگر نیز زخمی شده اند.
وزارت دفاع افغانستان در این رابطه با تایید خبر حمله طالبان ابراز داشت که نیروها به طور فوری شبه نظامیان گروه تروریستی را عقب رانده و 22 تن از آنها را هلاک نیز کردند.

سخنگوی طالبان ذبیح الله مجاهد با قبول کردن مسئولیت این حملات گفته است که شبه نظامیان بیش از 30 تن از نظامیان افغانستان را کشته اند.

ارسال نظر

 
1