خبر فوری

 
 
حمایت فرمانده ارتش هند از مذاکرات با طالبان افغانستان
کد خبر :1017528969

09:51 1397/10/20


برچسب ها : ارتش هند, بیپین راوت, صلح افغانستان, طالبان افغانستان,

ژنرال بپین راوت: برپایی امنیت در افغانستان، به نفع هند، پاکستان و تمامی منطقه خواهد بود.


 

دهلی نو: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دنیا، فرمانده ارتش هند، حمایت خود از مذاکرات بدون پیش شرط با طالبان افغانستان را اعلام کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری دی هندو، ژنرال بپین راوت طی سخنانی در اجلاس مشترک وزارت خارجه هند و بنیاد پژوهشی تحقیقاتی اظهار داشت: ما خواهان برپایی امنیت و ثبات در افغانستان هستیم و مذاکرات با طالبان تا زمانی باید ادامه داشته باشد که طالبان هیچگونه پیش شرطی را برای مذاکرات تعیین ننماید.

وی اذعان داشت: برپایی امنیت در افغانستان، به نفع هند، پاکستان و تمامی منطقه خواهد بود.

وی گفت: زمانی که طرفی از مذاکرات، اقدام به تعیین پیش شرط برای حضور در مذاکرات مینماید، وی احساس قدرت و برتری در مقابل طرف مقابل میکند و با همین تفکر در روند مذاکرات حضور پیدا میکند.

لازم بذکر است کشورهای متعدد منطقه و فرامنطقه ای در تلاش هستند تا از طریق گفتمان و راه حل سیاسی، به جنگ 17 ساله افغانستان پایان دهند.

همچنین دور جدید مذاکرات صلح افغانستان که قرار بود میان زلمی خلیل زاد نماینده خصوصی آمریکا و شبه نظامیان طالبان افغانستان صورت پذیرد، از سوی طالبان لغو گردید.

نماینده خصوصی آمریکا در امور افغانستان به منظور پیشبرد مجدد روند مذاکرات صلح، عازم 4 کشور مختلف شده است.

طبق بیانیه صادر شده از سوی وزارت خارجه آمریکا، زلمی خلیل زاد در این سفر 2 هفته ای به کشورهای افغانستان، پاکستان، هند و چین خواهد رفت و با مقامات این کشورها در خصوص مذاکرات صلح افغانستان به رایزنی خواهد پرداخت.

ارسال نظر

 
1