خبر فوری

 
 
حمایت عمران خان از ایران در مقابل تحریم های آمریکا
کد خبر :458603582

15:47 1397/08/01


برچسب ها : آمریکا, ایران, پاکستان, تحریم, عربستان سعودی,

عمران خان نخست وزیر پاکستان پیش از عزیمت به عربستان در مصاحبه با یک خبرگزاری بریتانیایی گفت:پاکستان در مقابل تحریم های آمریکا به نفع ایران است و ما مخالف تحریم های آمریکا علیه ایران هستیم.


اسلام آباد:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دیلی پاکستان،عمران خان نخست وزیر پاکستان پیش از عزیمت به عربستان در مصاحبه با یک خبرگزاری بریتانیایی گفت:پاکستان در مقابل تحریم های آمریکا به نفع ایران است و ما مخالف تحریم های آمریکا علیه ایران هستیم.

وی اظهار داشت:اختلافات ایران و آمریکا،تمام امت مسلمان را نگران کرده است و دولت ترامپ روز به روز در حال افزایش خصومت با جمهوری اسلامی ایران است،امت مسلمان مخالف هرگونه اختلاف در کشورهای اسلامی است و پاکستان به مخالفت خود با تحریم های آمریکا علیه ایران ادامه خواهد داد.

وی در ادامه افزود:ژنرال پرویز مشرف تحت فشارهای دولت آمریکا،پاکستان را وارد یک جنگ آمریکایی نموده است و این بزرگترین اشتباه دولتمردان گذشته پاکستان است.

آنچه که در مناطق قبائلی ما اتفاق افتاد،چیزی شبیه به یک جنگ داخلی بود و برای بهبود وضع این مناطق،شهروندان ما آواره شدند و حدود 3 میلیون نفر مجبور به ترک خانه های خود شدند.

در جنگ آمریکا ما بیش از 80 هزار نفر از شهروندان و نظامیان خود را از دست دادیم و اکنون اجازه تکرار این اتفاقات تحت فشارهای آمریکا و یا قدرت دیگری را نخواهیم داد.

نخست وزیر پاکستان در ادامه مصاحبه خود اظهار داشت:آمریکا بالاخره مطمئن شد که مسئله افغانستان از طریق زور و قدرت حل نخواهد شد و مذاکرات خود با طالبان را نیز آغاز کرده است. دولت افغانستان و مقامات طالبان هردو به این نتیجه رسیده اند که نمیتوانند یکدیگر را شکست دهند و بر همین اساس دولت افغانستان و طالبان به زودی به سمت راه حل مشترک پیش خواهند رفت.

وی در ادامه در پاسخ به یک سوال درباره دونالد ترامپ گفت:من اگر نخست وزیر نبودم ،موضع خود در این باره را اعلام مینمودم اما اکنون به عنوان نخست وزیر مسئولیت هایی را بر دوش دارم.

ارسال نظر

 
1