خبر فوری

 
حضور پرشور شیعیان در راهپیمایی سکر تا کراچی دولت ایالت سند را به زانو درآورد
کد خبر :26820894

12:02 1399/11/28


برچسب ها : اربعین حسینی, پلیس سند, تحفظ عزا, حزب مجلس وحدت مسلمین, دولت محلی ایالت سند, راهپیمایی دفاع از عزاداری, راهپیمایی سکر تا کراچی, راهپیمایی شیعیان, رهبر شیعیان پاکستان, شورای علمای شیعه, شیعه, شیعیان پاکستان, فهرست شماره چهارم مبارزه با تروریسم, مراد علی شاه,

استقبال گسترده و حضور پر شور شیعیان از راهپیمایی دفاع از عزادارای باعث گردید دولت محلی ایالت سند با تسلیم شدن مقابل خیل عظیم شیعیان درخواست های ارائه شده آنان را بپذیرد. با تسلیم دولت محلی سند تمامی پرونده های قضایی تشکیل شده علیه شیعیان در راهپیمایی اربعین مختومه و کان لم یکن گردید.


کراچی: به گزارش راز نیوز| راهپیمایی طولانی شیعیان پاکستان که از شهر سکر به مقصد بندر کراچی مرکز ایالت سند برگزار گردید مورد استقبال پرشور مردمی و حضور گسترده اقشار مختلف شیعیان این ایالت قرار گرفت.

این راهپیمایی طولانی که با هدف حمایت از برپایی عزاداری اهل بیت اطهار(علیهم السلام) و مقابله با اهداف شوم عناصر تروریستی_تکفیری موجود در پاکستان توسط شورای علمای شیعه پاکستان(SUC) کلید زده شد با حضور انجمن ها، احزاب و گروه های مختلف مذهبی و سیاسی شیعه به عرصه ای برای به نمایش گذاشتن اتحاد بین المومنین تحت لوای علوی و حسینی در مقابل دشمنان تکفیری تبدیل گشت و بدین ترتیب مصداق فرموده مبارک حضرت رسول اکرم(ص) گردید که فرمودند: «الجَماعَةُ رَحمَةٌ وَالفُرقَةُ عذابٌ» "جماعت و وحدت مایه رحمت الهی و تفرقه باعث عذاب الهی است".

کاروان راهپیمایی عظیم شیعیان پاکستان که از شهر سکر ایالت سند آغاز گردید پس از رسیدن به شهرهای موجود در مسیر سکر به کراچی با استقبال پرشور مردمی مواجه گردید و مردم این شهرها با برپایی کمپ های استقبالی در مسیرهای منتهی به شهر ورود علما، رهبران، شخصیت های و دیگر مردم همراه از شهرهای دیگر را خوشامد گفته و از آنان پذیرایی نمودند.

در این حین اما دشمنان تکفیری و قسم خورده اهل بیت(علیهم السلام) دست از نقشه های شوم و پلید خود برنداشته و با انتشار اخبار کذب و شایعه در رسانه های مجازی مبنی بر پایان راهپیمایی و به نتیجه رسیدن مذاکرات میان رهبران راهپیمایی و نمایندگان دولت محلی سعی نمودند مردم را به خانه هایشان بازگردادند، اما هوشیاری رهبران دینی و بصیرت مردمی این تلاش دشمنان تکفیری را ناکام گذاشت و راهپیمایی عظیم شیعیان با قوت به مسیر خود ادامه داد.

این راهپیمایی با عبور از شهرهای مختلف ایالت سند همچون خیرپور، هنگورجه، کندیارو، دولت پور، سکرند و تندو آدم حوالی اذان مغرب به شهر حیدرآباد رسید، شرکت کنندگان در این راهپیمایی پس از برپایی نماز مغرب طبق دستور العمل اعلام شده از سوی مسئولان برگزاری راهپیمایی به سوی شهر کراچی ادامه مسیر دادند.

حجت الاسلام سید ناظر عباس تقوی در شهر جامشورو واقع در حومه شهر حیدرآباد ابراز داشت: آیا حزب مردم پاکستان حزب حاکم دولت محلی ایالت سند به دنبال ایجاد تفرقه میان مردم است؟ حزب مردم پاکستان با اعلام بی خبری و اظهار بی مسئولیتی نسبت به پرونده های قضایی تشکیل شده علیه شیعیان سعی دارد دستگاه های اطلاعاتی و هیئت حاکمه را به عنوان عامل تشکیل این پرونده ها اعلام کند تا ما را در مقابل دستگاه های اطلاعاتی قرار دهند.

وی افزود: ما در اینجا با برپایی نماز مغرب بر خدا توکل کرده و به ساحت مقدس ائمه اطهار(علیهم السلام) متوسل می شویم، مقصد بعدی ما عوارضی شهر کراچی خواهد بود، من به مادران و دختران شهر کراچی اعلام می کنم که برای حضور در خیابان های کراچی آماده باشند زیرا برنامه بعدی ما در صورت عدم پذیرش درخواست هایمان حضور زنان، مادران و خواهران در این تظاهرات خواهد بود، در صورت عدم پذیرش درخواست های ما این راهپیمایی به تحصن سراسری در تمامی نقاط کشور تبدیل خواهد شد.

این راهپیمایی در حوالی منطقه نوری آباد واقع در 67 کیلومتری عوارضی شهر کراچی متوقف شد و سپس با حضور نمایندگان وزیر ارشد ایالت سند مذاکرات میان آنان و اعضای کمیته برگزاری این راهپیمایی و جمعی دیگر از رهبران ارشد دیگر احزاب شیعه آغاز گردید.

حجت الاسلام سید ناظر عباس تقوی پس از پایان مذاکرات چند ساعته با نمایندگان سید مراد علی شاه وزیر ارشد ایالت سند با حضور در جمع شرکت کنندگان در راهپیمایی ضمن تقدیر از حضور نمایندگان دولت محلی سند و رهبران دیگر احزاب سیاسی و مذهبی شیعه ابراز داشت: برخی از مردم ساده ما از اینکه درخواست ما توسط دولت پذیرفته شده است خرسند و شاداب بودند، اما من اعلام می کنم که هدف ما از برگزاری راهپیمایی با این وسعت و گستردگی تنها قبولاندن یک درخواست نبوده است، بلکه ما 7 الی 8 درخواست مختلف داشتیم که آن را ابتدا به دولت محلی سند و سپس نمایندگان این دولت که اکنون حضور دارند ابلاغ نمودیم.

وی افزود: موضوع افزودن نام علما و سخنرانان ما در فهرست افراد ممنوع الفعالیت موسوم به فهرست چهارم ملی، درج شکایت نامه های غیر واقعی علیه سخنرانان شیعه به اتهامات واهی و همچنین ایجاد مشکلات در ساخت حسینیه ها و مساجد برای شیعیان تنها بخشی از درخواست های ما در این راهپیمایی می باشد، بدین منظور قرار است تاریخ یکم اسفند ماه جلسه ای ویژه با وزیر ارشد ایالت سند و دیگر مقامات ارشد دولت محلی سند برگزار گردد، در این نشست موضوع فهرست چهارم(فهرست افراد ممنوع الفعالیت) مورد بررسی قرار خواهد گرفت و کمیته ویژه ای نیز در این زمینه تشکیل شده است.

حجت الاسلام سید ناظر عباس تقوی سپس با به نمایش دادن حکم دولت محلی ایالت سند، خطاب به تمامی شیعیان اعلام نمود: به تمامی کسانی که در راهپیمایی اربعین حسینی علیه آنان پرونده قضایی تشکیل شده بود این خبر را می دهم که طبق این حکم تمامی شکایت های درج شده علیه شرکت کنندگان در راهپمایی نمادین اربعین بازپس گرفته شده و پرونده های قضایی تشکیل شده علیه آنان نیز مختومه گردید.

شرکت کنندگان در راهپیمایی و حضار به دنبال اعلام این خبر از سوی حجت الاسلام سید ناظر عباس تقوی، با سر دادن شعارهای لبیک یا حسین(ع) پیروزی مجدد حق علیه باطل را به یکدیگر تبریک گفته و به سرور و شادی پرداختند.

ارسال نظر

 
1