خبر فوری

 
 
حضور نمایندگان مجلس سوئیس در پارلمان پاکستان
کد خبر :357612075

18:09 1398/08/14


برچسب ها : پاکستان, پاکستان و سوئیس, مجلس سنای پاکستان, هیئت نمایندگان مجلس سوئیس,

با ورود هیئت نمایندگان مجلس سوئیس به پارلمان پاکستان، هیئت توسط سناتور محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنا و سلیم ماندوی والا معاون رئیس مجلس سنا مورد استقبال گرم قرار گرفته و پس از آن هیئت سوئیس دیدار و گفتگوی جداگانه ای با رئیس و معاون رئیس مجلس سنای پاکستان انجام داد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، با ورود هیئت نمایندگان مجلس سوئیس به پارلمان پاکستان، هیئت توسط سناتور محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنا و سلیم ماندوی والا معاون رئیس مجلس سنا مورد استقبال گرم قرار گرفته و پس از آن هیئت سوئیس دیدار و گفتگوی جداگانه ای با رئیس و معاون رئیس مجلس سنای پاکستان انجام داد.
محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان طی این دیدار با ارزشمند عنوان کردن روابط فی ما بین برای اسلام آباد، از خواست پاکستان برای توسعه این روابط در بخش های مختلف گفت و افزود، دو کشور از تجربیات یکدیگر میتوانند استفاده بهینه بکنند. وی با تاکید بر لزوم ضرورت تسریع در همکاری نهادی و نمایندگان پارلمان دو طرف، از صلح دوستی پاکستان در منطقه بیان داشت و خاطر نشان کرد که به حمایت از صلح افغانستان ادامه خواهیم داد، زیرا امنیت افغانستان به نفع پاکستان نیز است. پاکستان خواستار گسترش خط ارتباطی خود با کشورهای منطقه از طریق بندر گوادر است و این بندر توانایی تغییر پاکستان به خط تجاری منطقه را نیز دارد. وی در ادامه افزود، پاکستان مناسب ترین کشور برای سرمایه‌گذاری است که سرمایه گذاران سوئیسی می‌توانند از فرصت های تجاری در پاکستان نهایت استفاده را بکنند.
براساس گزارش دبیرخانه سنا، دو طرف همچنین به گفتگو در رابطه با کشمیر اشغالی پرداختند. سنجرانی طی گفتگو در این رابطه، گفت: جامعه جهانی برای احیای حق استقلال کشمیری ها نقش خود را ایفا کند. ما خواستار حل و فصل این مسئله مطابق با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل هستیم. از هیئت سوئیس بابت سفرش به اسلام آباد سپاس گذاریم و امیدواریم که این سفر نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت.
رئیس هیئت سوئیس با ابراز خوشحالی خود از سفر هیئت سوئیس به پاکستان، گفت که دیپلماسی پارلمانی برای پیشرفت، برای ما بسیار مهم است و هدف از این بازدید نیز ارتقاء روابط پارلمانی و همکاری دوجانبه است. وی در ادامه تصریح داشت که نمایندگان پارلمان ها می‌توانند علنا بایکدیگر به بحث و گفتگو بپردازند، می‌توان برای حل مسائل تلاش کرد و ما خواستار تقویت بیشتر همکاری های پارلمانی، تجاری و اقتصادی هستیم.
رئیس مجلس سنای پاکستان با نشان دادن ایوان بالای مجلس، راجع به نقش قانونی و حقوقی، اهمیت و روند کار آن توضیح داد.

لازم به ذکر است سلیم ماندوی والا معاون رئیس مجلس سنای پاکستان نیز طی دیدار با هیئت سوئیس، پس از بیان جملات مرسوم و عرض خوش آمدید به مهمانان، ابراز داشت که نخستین سفر هیئت نمایندگان مجلس سوئیس به اسلام بسیار خوشایند است و ما خواهان رشد چشمگیر روابط فی ما بین هستیم.

 

ارسال نظر

 
1