خبر فوری

 
حضور مزدوران آمریکایی در پاکستان و افغانستان
کد خبر :2054732888

22:04 1397/09/18


برچسب ها : آمریکا, اختصاصی راز نیوز, افغانستان, پاکستان, مزدور آمریکایی,

پاکستان و آمریکا از وجود چنین گروه های مزدور نظامی اطلاع دارند اما به دلایلی آن را از انظار عمومی محفوظ نگاه داشته اند و نمی گزارند که چنین خبرهایی به دست مردم برسد.


به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان ،طبق گزارش منابع خبری آمریکا، تعداد زیادی از گروه های مشکوک در پاکستان حضور دارند. این گروه ها صلاحیتی بالغ بر حمله نظامی به افغانستان و یا هر نقطه از پاکستان را دارند. طبق گزارشی که the nation آمریکا منتشر کرده است، در آن گفته شده است که، وظیفه این گروه ها حفاظت از تسلیحات آمریکایی در پاکستان و ارسال آن به افغانستان با حفاظت کامل در قبال دریافت مبالغ بالایی است.

گفتنی است پاکستان و آمریکا از وجود چنین گروه های مزدور نظامی اطلاع دارند اما به دلایلی آن را از انظار عمومی محفوظ نگاه داشته اند و نمی گزارند که چنین خبرهایی به دست مردم برسد. این درحالی است که این گروه های مزدور نظامی حدود 5000 مرتبه تسلیحات را از افغانستان به پاکستان و 500 مرتبه نیز از پاکستان به افغانستان منتقل کرده اند.

یکی دیگر از وظایف گروه های مزدور نظامی، تحلیل و بررسی اوضاع افغانستان و جمع آوری اطلاعات نیز است. قابل ذکر است که رهبران اصلی و ارشد این گروه های مزدور ، آمریکایی و حتی از مقامات بلند پایه ی آمریکا نیز هستند. این رهبران با به کار گیری افراد با ملیت های مختلف و آماده کردن آنها، افراد را به نوعی مزدور نظامی تبدیل می کنند.

در گزارش، اسامی شرکت هایی که بیش ترین فعالیت در زمینه مزدور نظامی داشته اند ذکر شده است. در این گزارش آمده است که یکی از این شرکت ها در افغانستان فعالیت می کند، این شرکت به رهبری یکی از افسران CIA و پسر وزیر دفاع افغانستان عبد الرحیم ورداک اداره می شود. علاوه بر آن یک شرکت پاکستانی نیز در حال انجام چنین فعالیت هایی است که این شرکت نیز با بلک واتر در ارتباط است.

لازم به ذکر است که طی 17 سال گذشته حدود 65 هزار تن از این مزدوران نظامی در پاکستان کشته شده اند که 90 تن از آنها آمریکایی بوده اند. اما پاکستان هیچ گاه در رابطه با حضور، فعالیت و یا کشته شدن این مزدوران خبری را منتشر نکرده است.
خبر این مزدوران حتی در آمریکا نیز به دلیل تعداد کشته های زیاد این مزدوران در عراق و افغانستان به ندرت منتشر می شود. طبق گزارش، از سال 2001 تاکنون 7820 تن از مزدوران نظامی آمریکایی کشته شده اند. 3937 تن از آنها در افغانستان ، 3793 تن در عراق و 90 تن از آنها در پاکستان کشته شده اند. به دلیل عدم اطلاع مردم و برخی قدرت ها در پاکستان از حضور و فعالیت چنین مزدوران نظامی در پاکستان، تعداد کشته شدگان آنها در این کشور بسیار کم است؛ اما در صورت اطلاع مردم از این خبر این آمار با شدت زیادی افزایش خواهد یافت.

علت فرستادن مزدوران نظامی به پاکستان آن بوده است که، به دلیل مسائل امنیتی و نفرت حاکم در پاکستان نسبت به آمریکا، آمریکا نمی توانست ارتش خود را به این کشور وارد کند. در نتیجه آمریکا افرادی را با عنوان مزدوران نظامی برای تحقق اهداف خود در پاکستان در عوض ارتش به این کشور فرستاد. و آمریکا می تواند در صورت لزوم از این افراد به عنوان ارتش خود در پاکستان استفاده کند.

لازم به ذکر است که تعداد دقیقی از مزدوران نظامی موجود در پاکستان در دسترس نیست اما با توجه به گزارش the nation ، در حال حاضر حدود 137 هزار مزدور نظامی در خاورمیانه و در کشورهای پاکستان، افغانستان و عراق حضور دارند. براساس گزارش، 40هزار و 110 تن از آنها آمریکایی، 50 هزار و 560 تن بومی و 46 هزار و 321 تن از آنان از کشورهای دیگر هستند.

آنتونی لاونستین خبرنگار آمریکایی با اشاره به این شرکت ها و مزدوران نظامی گفته است که ، این یعنی تشکیل نظام در نظام و سیاست در سیاست.
62 تن از فرماندهان و ژنرال های بازنشسته آمریکایی در حال اداره کردن این شرکت ها هستند. این درحالی است که برخی از این فرماندهان به دلیل فساد مالی مجرم شناخته شده و محکوم به حبس نیز شده اند، اما آمریکا آنها را تبرئه و از زندان خارج کرده است. یکی از شرکت های بزرگی که در زمینه مزدور نظامی فعالیت می کند، GS4 Wackenhut Pakistan نام دارد. این یکی از شرکت های مزدور بریتانیا است که مرتکب جنایات و نقض حقوق بشر بسیار زیادی شده است.

گریگوری ستار از رؤسای سابق وزارت امنیت آمریکا گفته است که چنین مزدورانی در تعداد بالا، باید در پاکستان حضور داشته باشند. گفتنی است UN نیز با این شرکت ها و مزدوران ارتباط دارد، و پس از حمله سال 2009 و کشته شدن 5 تن از کارکنان سازمان ملل متحد این روابط مستحکم تر نیز شده است.

براساس گزارش هم اکنون شرکت هایی همچون :
Blackwater/ Xe, Triple Canopy, Aegis
درحال فعالیت در پاکستان هستند که بیش تر مزدوران نظامی آن بومی و اهل پاکستان هستند.

ارسال نظر

 
1