خبر فوری

 
 
حضور بیش از شش هزار زندانی پاکستانی در ندامتگاه های کشورهای عربی
کد خبر :1438269602

17:01 1398/12/28


برچسب ها : امارات متحده عربی, بحرین, پاکستان و عربستان سعودی, زندان های عربستان سعودی, زندانی پاکستانی, عربستان سعودی, محمد بن سلمان,

طبق اسناد منتشر شده بیش از 6 هزار شهروند پاکستانی در بند زندان های کشورهای عربی به سر می برند و در این میان بیشتر آمار حضور زندانیان پاکستانی متعلق به عربستان سعودی است.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| طبق اسناد منتشر شده بیش از 6 هزار شهروند پاکستانی در بند زندان های کشورهای عربی به سر می برند و در این میان بیشتر آمار حضور زندانیان پاکستانی متعلق به عربستان سعودی است.

بر اساس جزئیات منتشر شده، اسناد منتشر شده در خصوص آمار زندانیان حاضر در ندامتگاه های کشورهای عربی نشان می دهد که تعداد 6 هزار و 738 تن از شهروندان پاکستانی در زندان کشورهای مختلف عربی همچون عربستان سعودی، امارات متحده عربی، کویت، عمان، قطر و بحرین به سر می برند.

از این میان نزدیک به سه هزار و 184 شهروند پاکستانی در زندان های عربستان سعودی و تعداد 2 هزار و 765 نفر نیز در زندان های امارات متحده عربی حضور دارند و پس از آن عمان با دارا بودن نزدیک به 476 زندانی در رتبه سوم بیشترین زندانی پاکستانی قرار دارد.

کشور بحرین با دارا بودن 118 زندانی پاکستانی، کویت 99 زندانی و قطر نیز با دارا بودن 96 زندانی پاکستانی در رتبه های بعدی این آمار قرار دارند.

از میان 3 هزار و 184 نفر شهروند زندانی در عربستان سعودی، تعداد 1825 نفر در ریاض و تعداد 1359 تن دیگر نیز در جده حضور دارند.

مسئله زندانیان پاکستانی در کشورهای عربی و به ویژه از جملات نکات مورد رایزنی میان مقامات پاکستان و عربستان سعودی است و در جریان سفر سال گذشته محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به پاکستان، عمران خان نخست وزیر این کشور با مطرح نمودن این موضوع خواستار آزادی زندانیان پاکستانی که با جرایم کوچک در زندان های عربستان سعودی حضور دارند شده بود.

طبق اعلام رسانه های پاکستان، محمد بن سلمان نیز در جریان رایزنی با عمران خان قول مساعد همکاری در این زمینه را داده بود و بنابر ادعای رسانه های پاکستانی طی حکمی دستور آزادی نزدیک به 2 هزار و 107 تن از زندانیان پاکستانی را داده بود.

ارسال نظر

 
1